202913 статии       |       405 интервюта       |       1527 снимки       |       38125 абоната       |      
USD 1.6448| EUR 1.95583| GBP 2.29719|
In English На русском

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   ПротестиКоронавирусБрекзитПо ваш сигналПарламентарни Избори 2021

Размер на шрифта:   

България се нареди 30-а сред 40 държави в престижна образователна класация

27 ноември 2012, вторник / 14:23; Коментари: 0
Send to Kindle
България се нареди 30-а сред 40 държави в престижна образователна класация
България е поставена на 30-о място сред 40 страни по качество на образователната си система в класация на образователната компания „Пиърсън“. Снимка: БГНЕС

България е поставена на 30-о място сред 40 страни по качество на образователната си система в класация на образователната компания „Пиърсън“.

Класацията е изготвена въз основа на резултатите от международни изпити и процента на завършилите училище и университет между 2006 и 2010 г., предаде БГНЕС.

Двете суперсили в образованието Финландия и Южна Корея са следвани от три други качествени азиатски образователни системи - на Хонконг, Япония и Сингапур.

„Успешните страни предоставят на учителите си висок статут и имат култура на образованието“, коментира главният съветник по образованието в „Пиърсън“ сър Майкъл Барбър.

В първата десетка на престижната класация влизат още Великобритания, Холандия, Нова Зеландия, Швейцария и Канада.

САЩ са поставени едва на 17-о място след Германия, която е на 15-о място, но преди Франция, поставена на 25-о място.

Непосредствено преди България е Израел, а образователната система в страната ни е оценена като по-добра от тази в съседни държави като Гърция, Румъния и Турция, класирани съответно на 31-во, 32-ро и 34-то място.

Класацията е изготвена въз основа на резултатите от изпити, които се провеждат на всеки три-четири години в области като математика, наука и грамотност.

Изследването на образователните системи в отделните страни стига до извода, че разходите са важни, но не толкова, колкото съществуването на култура, която подкрепя учението.

„Пиърсън“ посочва, че разходите лесно могат да се измерят, но по-сложното влияние на отношението на обществото към образованието може да окаже съществено значение. Успехът на азиатските страни в класацията отразява високата ценност, придавана на образованието, и очакванията на родителите. Това може да продължи да бъде фактор, когато семействата мигрират в други страни, се казва в доклада, придружаващ класацията.

В него се подчертават значението на висококачествените учители и необходимостта да се намерят начини за назначаване на най-добрите служители.

Класацията показва, че няма ясна връзка между сравнително по-високото заплащане и по-качествената работа на учителите. Преки последици от качествените и некачествените образователни системи за икономиката обаче има, особено в глобализираната икономика, която се основава на уменията, отбелязват авторите на изследването.

ђеклама:
Разпечатай | Изпрати
» Напиши статия и ти
Още по темата:
Тагове:
Реклама:
Реклама: