ЕС иска повече изучаване на компютри и предприемачество в училище
Преподаването на интернет технологии, предприемачество и етика има ключово значение за подготовката на младите хора за днешния пазар на труда.
Училищата обаче в общи линии продължават да обръщат недостатъчно внимание на тези умения спрямо усилията, които полагат за изучаване на основни неща като грамотността, математиката и науките.
Това гласи най-новият доклад на Европейската комисия за образованието в рамките на Съюза, който призовава членките да се фокусират по-силно върху предприемачеството и компютрите, цитиран от БГНЕС.
Част от проблема се корени в трудностите при оценяването. Например едва 11 европейски държави и области (Белгия, Фламандската общност, България, Естония, Ирландия, Франция, Латвия, Литва, Малта, Полша, Словения и Финландия) притежават стандартизирани процедури за оценка на гражданските умения.
Системата им цели да развива критично мислене и активно участие в училище и обществото.
Подобни тестове обаче не съществуват за уменията в областта на предприемачеството и компютърните технологии в нито една от над 30-те изследвани държави (27-те членки, Хърватия, Исландия, Норвегия и Турция).
Документът отбелязва още напредъка при шест от общо осемте ключови компетенции, определяни на европейско равнище като умения за изучаване през целия живот.
Още по темата:
- » Паника в Турция! Над 20 земетресения с магнитуд до 4,1 по Рихтер разлюляха страната
- » Финландия оглави класацията на най-щастливите държави, ето къде е България
- » Турски сеизмолог: Очакваме земетресение с магнитуд над 7 около Истанбул