202913 статии       |       405 интервюта       |       1527 снимки       |       38125 абоната       |      
USD 1.6448| EUR 1.95583| GBP 2.29719|
In English На русском

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   ПротестиКоронавирусБрекзитПо ваш сигналПарламентарни Избори 2021

Размер на шрифта:   

ЕС иска повече изучаване на компютри и предприемачество в училище

19 ноември 2012, понеделник / 16:52; Коментари: 0
Send to Kindle
ЕС иска повече изучаване на компютри и предприемачество в училище
Училищата продължават да обръщат недостатъчно внимание на тези умения спрямо усилията, които полагат за изучаване на основни неща като грамотността, математиката и науките, смята ЕК. Снимка: БГНЕС

Преподаването на интернет технологии, предприемачество и етика има ключово значение за подготовката на младите хора за днешния пазар на труда.

Училищата обаче в общи линии продължават да обръщат недостатъчно внимание на тези умения спрямо усилията, които полагат за изучаване на основни неща като грамотността, математиката и науките.

Това гласи най-новият доклад на Европейската комисия за образованието в рамките на Съюза, който призовава членките да се фокусират по-силно върху предприемачеството и компютрите, цитиран от БГНЕС.

Част от проблема се корени в трудностите при оценяването. Например едва 11 европейски държави и области (Белгия, Фламандската общност, България, Естония, Ирландия, Франция, Латвия, Литва, Малта, Полша, Словения и Финландия) притежават стандартизирани процедури за оценка на гражданските умения.

Системата им цели да развива критично мислене и активно участие в училище и обществото.

Подобни тестове обаче не съществуват за уменията в областта на предприемачеството и компютърните технологии в нито една от над 30-те изследвани държави (27-те членки, Хърватия, Исландия, Норвегия и Турция).

Документът отбелязва още напредъка при шест от общо осемте ключови компетенции, определяни на европейско равнище като умения за изучаване през целия живот.

ђеклама:
Разпечатай | Изпрати
» Напиши статия и ти
Още по темата:
Тагове:
Реклама:
Реклама: