ЕС иска повече изучаване на компютри и предприемачество в училище

ЕС иска повече изучаване на компютри и предприемачество в училище
Училищата продължават да обръщат недостатъчно внимание на тези умения спрямо усилията, които полагат за изучаване на основни неща като грамотността, математиката и науките, смята ЕК. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Преподаването на интернет технологии, предприемачество и етика има ключово значение за подготовката на младите хора за днешния пазар на труда.

Училищата обаче в общи линии продължават да обръщат недостатъчно внимание на тези умения спрямо усилията, които полагат за изучаване на основни неща като грамотността, математиката и науките.

Това гласи най-новият доклад на Европейската комисия за образованието в рамките на Съюза, който призовава членките да се фокусират по-силно върху предприемачеството и компютрите, цитиран от БГНЕС.

Част от проблема се корени в трудностите при оценяването. Например едва 11 европейски държави и области (Белгия, Фламандската общност, България, Естония, Ирландия, Франция, Латвия, Литва, Малта, Полша, Словения и Финландия) притежават стандартизирани процедури за оценка на гражданските умения.

Системата им цели да развива критично мислене и активно участие в училище и обществото.

Подобни тестове обаче не съществуват за уменията в областта на предприемачеството и компютърните технологии в нито една от над 30-те изследвани държави (27-те членки, Хърватия, Исландия, Норвегия и Турция).

Документът отбелязва още напредъка при шест от общо осемте ключови компетенции, определяни на европейско равнище като умения за изучаване през целия живот.

#ЕС #училище #компютри #предприемачество #Европейската комисия #Белгия #България #Естония #Ирландия #Франция #Латвия #Литва #Малта #Полша #Словения #Финландия #Хърватия #Исландия #Норвегия #Турция

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Образование
Последно от Образование

Всички новини от Образование »