
ЕС иска повече изучаване на компютри и предприемачество в училище

Преподаването на интернет технологии, предприемачество и етика има ключово значение за подготовката на младите хора за днешния пазар на труда.
Училищата обаче в общи линии продължават да обръщат недостатъчно внимание на тези умения спрямо усилията, които полагат за изучаване на основни неща като грамотността, математиката и науките.
Това гласи най-новият доклад на Европейската комисия за образованието в рамките на Съюза, който призовава членките да се фокусират по-силно върху предприемачеството и компютрите, цитиран от БГНЕС.
Част от проблема се корени в трудностите при оценяването. Например едва 11 европейски държави и области (Белгия, Фламандската общност, България, Естония, Ирландия, Франция, Латвия, Литва, Малта, Полша, Словения и Финландия) притежават стандартизирани процедури за оценка на гражданските умения.
Системата им цели да развива критично мислене и активно участие в училище и обществото.
Подобни тестове обаче не съществуват за уменията в областта на предприемачеството и компютърните технологии в нито една от над 30-те изследвани държави (27-те членки, Хърватия, Исландия, Норвегия и Турция).
Документът отбелязва още напредъка при шест от общо осемте ключови компетенции, определяни на европейско равнище като умения за изучаване през целия живот.
Още по темата:
- » 13 000 евро глоба за откъснат божур в Турция
- » Шествие даде рамо на изучаването на религия в училище
- » УНИЦЕФ: 2/3 от 15-годишните българчета са функционално неграмотни
Коментирай
