Атанасов: Поръчката за „Карат-С" е от времето на Борисов като кмет

Атанасов: Поръчката за „Карат-С" е от времето на Борисов като кмет
Атансов разкри, че от ДСБ знаят кой е човекът, пуснал числата за доклада, и ако прокуратурата също замаже този случай, ДСБ си запазва правото да огласи цялата информация, с която разполага. Снимка: БГНЕС, архив
A A+ A++ A

Поръчките за автобусната фирма „Карат С" идват извън Столична община (СО) и са от времето, когато премиерът Бойко Борисов беше кмет, заяви общинският съветник от ДСБ Атанас Атанасов по повод скандала със сгрешената лихва за „Карат-С".

По неговите думи всичко е било организирано и от поведението на управляващите в общината е ясно откъде идва поръчката - от тези, които навремето са сключвали договорите с „Карат-С", когато кмет е бил Борисов, предаде БГНЕС.

Според него опитът отговорността за сбърканите лихви, които Столична община е трябвало да заплати на автобусната фирма, обслужваща част от Столичния градски транспорт, към „някакви чиновници цели да замаже скандала".

„Няма никаква грешка. Всичко е организирано да бъдат платени едни пари, които не следва да бъдат платени. Това е опит за престъпление, опит за присвояване на общински пари", каза Атансов.

„Ние разбираме, че пропагандната машина на ГЕРБ разполага с такъв ресурс, но докато не се понесе отговорността на нивото, на което са действали изпълнителите на това решение, няма да се спрем", заяви Атанасов.

Общинският съветник разкри, че от ДСБ знаят кой е човекът, пуснал числата за доклада, и ако прокуратурата също замаже този случай, ДСБ си запазва правото да огласи цялата информация, с която разполага, тъй като те са единствените, които знаят имената. Информацията била подадена от тези, които са били задължени да напишат числата.

„Тези, на които сега се опитват да прехвърлят отговорността. Това няма да мине. Ако г-жа Фандъкова беше реагирала политически адекватно, трябваше веднага да освободи двамата заместник кметове и може би бързо щеше да бъде изпуснато напрежението. Сега тя задълбочава проблема", категоричен е Атанасов.

Според него единственото адекватно политическо решение на проблема ще бъдат оставките на двамата зам.-кметове на СО Дончо Барбалов и Любомир Христов.

„Настояваме за техните оставки. Не може да се прехвърля отговорността на някакви изпълнителски звена надолу. Отговорността за разпореждането с пари на Столична община е пряко на кмета", категорични са от ДСБ.

Лихвата е била сметната от Центъра за градска мобилност и е била подписана от тогавашния директор Николай Костов още през юли 2012 г.

Докладът, според който, за да се разтрогне договорът, трябва да бъдат изплатени над 9 млн. лева за возене на пътници и лихва от 3.2 млн. лева, е бил подписан от двамата зам.-кметове Дончо Барбалов (с ресор финанси) и Любомир Христов (с ресор транспорт), и по този начин софиянци щяха да бъдат ощетени с 2.6 млн. лева заради грешно сметнатата лихва.

Реалната лихва е изчислена при проверката на вътрешната структура на общината и е 632 хил. лева за периода 1януари - 30 юни 2012 г.

„Решенията, които ще предложа или ще взема лично: ще поискам оставките на зам.-изпълнителния директор на Центъра за градска мобилност Николай Костов и на Методи Аврамов - директор на дирекцията, правила изчисленията по тези лихви в дружеството", заяви във вторник кметът на София Йорданка Фандъкова.

Наказани с предупреждение за уволнение са двамата зам.-кметове Барбалов и Христов, вносители на доклада, тъй като не са проверили информацията.

Фандъкова ще настоявада бъде освободен и екипът, който е работил по изчисляване на лихвите, но това решение би трябвало да се вземе от Центъра за градска мобилност, е нейното мнение.

Според Атансов наказанията, които кметът наложи, не са съпоставими с тяхната вина, тъй като това е опит да бъдат присвоени общински пари в особено големи размери. Това е престъпление по Наказателния кодекс и за това „да издърпаш ушите само на зам.-кметовете на практика е размиване на отговорността. Тези, които са изпълнили политическата поръчка, сега опират пешкира", смята Атанасов.

Той припомни, че това не е единственият случай, когато решенията на проблемите остават да звучат само като ехо.

„Не може постоянно да гърмят скандали и никой да не поема отговорност за тях. Кучетата изядоха двама души в София, виновен няма. Обещания преди години, че ще има не един, а два завода за боклук, а до ден днешен нищо – виновен няма. Сега бяха хванати на тясно. Фандъкова се изплаши и за това даде задна. Заставяйки зад двамата зам. кметове, тя на практика показва, че много добре е знаела какво се готви", отбеляза Атанасов.

#Атанас Атанасов #ДСБ #Йорданка Фандъкова #кмет на София #Център за градска мобилност Николай Костов #договор #лихви #Дончо Барбалов #Любомир Христов #уволнение #„Карат С" #Бойко Борисов #министър-председател

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници