Махат винетките през 2017

Махат винетките през 2017
Най-рано през 2017 г. тол таксите ще заменят винетните стикери. Снимка: marica.bg
A A+ A++ A

Очаква се през 2017 г. в България да бъде въведена нова система за таксуване по пътищата – тол такси, която ще измести винетките.

„Винетките са временно решение. До няколко години трябва да преминем на тол система“, каза пред Дарик радио председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ Лазар Лазаров.

Работна група на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията трябва да избере консултант, който да ни насочи по правилния път на тол системата.

„Те са няколко типа тол системи. Първият вариант са пропускателни пунктове и бариери, където се плаща такса за преминаване по съответната магистрала. Вторият вариант е телепас – с електронно устройство като винетка, само че вътре с чип, се залепва на предното стъкло и при преминаването на портална рамка се теглят пари. Третият вариант, към който може би ние ще се насочим, е електронният тол през GPS система. Устройството постоянно изпраща сигнал и на база на изминатото разстояние в края на месеца или годината се плащат определените такси“, обясни Лазаров.

По думите му тази тол система се очаква да заработи след 2 години, като първо ще важи само за транзитно преминаващите товарни превози.

„След това е локалният товарен трафик, леките коли ще се оборудват с такива устройства последни. Това е стратегия за платени пътища, която може би след 5-6 години за леките автомобили ще влезе у нас“, подчерта Лазаров. Тоест най-рано през 2017 г. ще имаме нова система за таксуване по пътищата.

На въпрос дали с толове не е по-скъпо, Лазаров отговори отрицателно:

„Това са базирани локални станции – центрове. Софтуерът, който ще управлява системата, е малко по-усъвършенстван, но няма да бъде по-скъпо“, заяви Лазаров и отбеляза, че колите в България, които се движат без винетка, са между 5 и 7%.

„Винетка се купува и заплаща само за пътища от републиканската пътна мрежа. Ако ползваме само уличната мрежа на големите градове, там стикер може да не купуваме. Но няма как да определим колко жители на столицата примерно ще тръгнат за провинцията и колко винетки ще се продадат“, каза Лазаров.

За зимното почистване председателят на Пътната агенция съобщи, че и магистрала „Люлин“ вече има фирма за почистване.

Лазаров е на мнение, че скоростта на магистралите трябва да се вдигне.

„В България нашите магистрали са тесни, липсва ни скоростното платно реално. Противодействието бързи–бавни автомобили на магистралите е основен проблем. Тировете например имат ограничение 90 км/ч. Едно изпреварване от тежък камион на друг и един автомобил, който ги застига, са реална предпоставка за ПТП“, обясни той.

За маркировката по магистралите Лазаров уточни, че маркировката е хубава, но запрашеността на пътищата е огромна.

„Ако нашите маркировки бъдат измити, излиза отново предната маркировка. Светещите колчета са много добра практика. На АМ „Люлин“ и „Хемус“ ще сложим допълнително такива колчета. Явно ориентирането на хората в тъмните часове и с тази маркировка, която имаме, наистина е опасно“, каза Лазаров.

#Лазаров #2017 #винетки #таксуване #такси #пътища #система

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници