
Туристическият бранд на България готов през зимата

До февруари следващата година трябва да бъде готов туристическият бранд на България, съобщи на кръгла маса във Велико Търново зам.-министърът на туризма Иво Маринов.
Старата столица е домакин на информационна среща, организирана от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма по повод разработването на стратегия за бранд „България", предаде Дарик.
До февруари 2013 г. трябва да бъде създаден и пилотен регионален бранд, който ще се превърне в образец за разработване на всички останали в страната, допълни Маринов.
Той обясни, че разработването на новия бранд на България трябва да представи страната като целогодишна дестинация – атрактивна и достъпна, с конкурентни туристически продукти и възможност за разглеждане на много забележителности.
Фокусът на туристическия поток, който страната България ще привлича, трябва да бъде насочен приоритетно към четири страни – Германия, Русия, Румъния и Великобритания, показват изследвания, направени сред 37 български туроператори и 300 чуждестранни от 15 страни.
Резултатите от маркетинговите проучвания за възприятията и познатостта на България като туристическа дестинация и нагласите на потребителите спрямо местните туристически продукти бяха представени на кръглата маса.
Гърция, Турция, Австрия и Чехия са най-конкурентните страни на България като туристически дестинации, сочат данните.
За конкуренти по отношение на летния туризъм са определени Турция, Гърция, Хърватска, Италия и Испания, а за зимния – Австрия и Италия.
Относно СПА и балнеотуризма България се конкурира с Чехия.
Според оценките на чуждестранните туристи и туроператори България е малко позната туристическа дестинация, свързана основно с добри възможности за морски туризъм и достъпни цени.
Още по темата:
- » Земетресение от 5,1 по Рихтер разлюля Турция, усетиха го в Бургас
- » В Русия наложиха глоба за ЛГБТ+ пропаганда
- » Европейска агенция: България увеличава вноса на ядрено гориво от Русия