
Необходимо е да бъде обмислен нов икономически механизъм, по който се изграждат пътищата у нас. Една от възможностите е част от магистралите да бъдат строени на концесия.
Това заяви пред БНТ министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. Той посочи като възможни проекти, които могат да бъдат изградени на концесия, тунела под Петрохан и магистрала „Рила“ – връзката между Ихтиман - Самоков - Дупница и продължението към границата със Северна Македония.
Това са важни пътища, които ще съкратят движението по основните оси и ще разтоварят трафика по сегашните магистрали, аргументира се министър Шишков.
Според него изграждането на концесия на част от пътищата ще подобри контрола на строителството и няма да е необходимо да бъдат харчени огромни средства от бюджета за изграждането им.
„Така ще намерим пресечна точка между социалната тема и нуждата от строителството на нови магистрали“, допълни той.
Арх. Шишков коментира също, че Агенция „Пътна инфраструктура“ няма нужда да бъде разформирована, а да бъде подкрепена, като ѝ се даде ясна рамка какво и как да работи.
„Там има много добри специалисти, чиято експертиза трябва да се ползва, но този потенциал трябва да успеем да го впрегнем в последователна и концентрирана работа за решаване на проблемите, което е задължение на ръководството на регионалното министерство“, каза министърът.
И посочи като пример свлачището на автомагистрала „Струма“ след Благоевград – за проблема се е знаело още през 2020 година, но не са били взети мерки. В момента има издадена заповед към разрешението за строеж и другата седмица ще започне неговото укрепване.
„Т.е., когато има задълбочена работа между Министерството на регионалното развитие и благоустройството и АПИ, могат да започнат да се случват нещата. Но някой трябва да ги подреди тези неща“, обобщи арх. Шишков.
Още по темата:
- » Свалят скоростта по магистралите на 130 км в час
- » Поне 11 тапи на магистралите по празниците
- » Грозна картинка! Северната тангента - кръпка до кръпка (СНИМКИ)