Мускулна треска? 5 метода за възстановяване

Мускулна треска? 5 метода за възстановяване
A A+ A++ A

Всеки, който тренира активно, в даден момент се сблъсква с неприятната мускулна треска. Това е особено вероятно, ако опитвате нов тип тренировка, тренирате по-дълго от обикновено или увеличавате интензивността на тренировките си.

Мускулната болка се причинява от микроразкъсвания и възпаление в мускула и е отговор на физическия стрес от тренировка. Микроразкъсванията, повишеният кръвен поток и възпалението причиняват леко подуване, което прави рецепторите за болка по-чувствителни към движение. Болезнеността е естествен процес, но без правилното ръководство може да бъде изтощително и да доведе до по-сериозно нараняване.

Ето 5 начина за облекчаване на мускулната болка и за ускоряване процеса на възстановяване, за да можете отново да се чувствате добре:

1. Активно възстановяване

Болезнеността може да продължи 24 часа или дори да минат няколко дни, преди да се почувствате отново на себе си. Докато се възстановявате, това не означава непременно, че не можете да продължите да тренирате. Но можете да ускорите процеса на възстановяване. Помислете за активно възстановяване с упражнения с по-нисък интензитет като разходка, вместо HIIT тренировка.

Активното възстановяване или леката активност може да намали болката, да увеличи притока на кръв, да премахне отпадъците от тялото ви и да ви помогне да се адаптирате към тренировките. Това е един от най-добрите методи за естествено облекчаване на болки в мускулите, защото е лесен и удобен – просто станете и се движете през целия ден.

2. Масаж

Масажът е друг често предписван метод за намаляване на мускулната болка. Доказано е, че масажът намалява възпалението чрез увеличаване на притока на кръв. Масажът също помага за възстановяването и функционирането на клетките. Важно е да отбележим, че масажът може да бъде леко болезнен при наличието на мускулна треска, но пък след това ще се чувствате много по-добре.

3. Топлина и лед

Доказано е, че и топлината, и ледът имат ползи при болки в мускулите. Топлинната терапия действа, като увеличава притока на кръв и циркулацията към мускулите, както и успокоява всеки дискомфорт и отпуска мускулите. Ледът действа, като намалява притока на кръв към мускулите, следователно намалява възпалението и подуването. Редуването на топлина и лед също може да бъде ефективно. Вземането на топла вана с английска сол може да бъде полезно за намаляване на болката и отпускане на мускулите.

4. Сън

По време на сън тялото се отпуска и се изчиства от отпадъците, "поправя" се увредената тъкан и се намалява чувствителността към болка, така че е важно да спите седем до девет часа на нощ.

5. Хранене

Има много храни, които могат да помогнат за намаляване на болезнеността чрез намаляване на възпалението и попълване на изчерпаните запаси от енергия.

Куркумата е противовъзпалителна подправка, която може да намали увреждането на мускулите.

Изварата е пълна със суроватъчен протеин, който помага бързо да възстанови мускулния протеин.

Зеленият чай е пълен с антиоксиданти, които намаляват увреждането на мускулите и клетките и повишават хидратацията.

Ядките и семената са богати на омега-3 мастни киселини за борба с възпалението и протеини за предотвратяване на разграждането на мускулите.

Сладките картофи са сложен въглехидрат, който е богат на хранителни вещества и попълва запасите от гликоген.

#спорт

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Анкета

Повлия ли инфлацията на джоба ви?