Московски: Таксите за Дунав мост 2 няма да ощетяват България

Московски: Таксите за Дунав мост 2 няма да ощетяват България
Московски потвърди, че заедно с колежката му Павлова работят по възстановяването на инфраструктурата около съоръжението над Дунав. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Българската страна няма да е ощетена от събирането на пътните такси по Дунав мост 2, обяви министърът на транспорта Ивайло Московски.

„Договорено е контролният пункт за събиране на таксите да бъде на територията на Румъния, но това съвсем не означава, че тя ще прибира средствата”, каза Московски пред Би Ти Ви.

По думите му те по всяка вероятност ще се разпределят на базата на направените инвестиции – в случая 226 млн. от страна на София и едва 48 млн. евро от страна на Букурещ.

Така транспортният министър коментира информацията в публичното пространство, че България ще прибира само таксите от жп трафика, докато Румъния взима парите от автомобилния транзит по моста.

Преди дни това потвърди и регионалният министър Лиляна Павлова с надеждата, че тази договореност от 2000 г. може да бъде променена в българска полза.

„Още по отношение на цените – при потоците от България към Румъния ДДС-то върху таксите ще остава за нашия бюджет. Трафикът се очаква да е с нарастващи темпове – около 100 хиляди превозни средства са прогнозите за догодина”, обясни още Московски.

Той потвърди, че заедно с колежката му Павлова работят по възстановяването на инфраструктурата около съоръжението над Дунав.

Транспортният министър отбеляза, че преди 3 години правителството заварило проекта за моста с нерешени проблеми – около концесията на насипните материали, смяната на фундамента и т.н.

Сега с финализирането на Дунав мост 2 се очаква икономически подем за региона, който образува най-бедната зона в Европа, подчерта той.

„До седмица заминава наш екип за Букурещ за преговори. До 1-2 месеца може да бъде приключен изцяло проектът и мостът да се пусне в действие”, допълни Ивайло Московски.

Той засегна и друга важна тема за инфраструктурата на страната – състоянието на БДЖ.

Министърът призна, че влаковете в България са едни от най-старите в Европа, тъй като „безотговорно са били управлявани, безхаберно са се отнасяли правителствата през годините към БДЖ”. Нещата обаче се променяли в положителна посока.

„Инвестираме в момента в инфраструктурата, която да позволява на новите влакове след време да се движат по-бързо. 1.5 млрд. лева се инвестират в релси, контактна мрежа, железен път. 300 млн. лева може да ползваме след 2014 г. по оперативна програма за закупуване на нови композиции”, подчерта Московски.

По думите му товарните превози все още работят на загуба, а към момента общите задължения на БДЖ са в размер на 750 млн. лева.

„Караме по плана за преструктуриране на задълженията. Върви продажба на неоперативни активи, потенциалът е добър”, добави той.

Ивайло Московски обясни, че ведомството му работи по още нови проекти – електронно правителство, което ще заработи напролет; модернизация и разширение на терминал 1 на софийското летище; продължаване на метролиниите до аерогарата и до кв. „Младост 4” в столицата.

#България #Румъния #Дунав мост 2 #Ивайло Московски #Министър на транспорта #Лиляна Павлова #министър на регионалното развитие и благоустройството #София #Букурещ #ДДС #БДЖ #Европа #река Дунав

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници