Социалните придобивки са начин работодателят да каже „благодаря“ на служителите си
Наличието на социални придобивки до голяма степен зависи от това колко важни са служителите за работодателя. Ако хората са му важни, той ще дава придобивки. Заплатата е това, с което възмездяваш човека, че е свършил работа, а придобивките са начинът да му кажеш „благодаря“. Така работодателят също печели – задържа екипа и привлича правилните хора. Това заяви Георги Георгиев – съосновател на платформата за „гъвкави придобивки“ Re:benefit, в предаването „В развитие“ с водещ Вероника Денизова по тв Блумберг.
Георгиев отбеляза, че предоставянето на гъвкави социални придобивки е важно за всяка компания, тъй като в един по-голям екип има много различни поколения и всяко от тях има много различно разбиране какво е придобивка.
„Важно е всеки работодател да направи нещо, с което да покаже, че всеки един служител сам по себе си е ценен и важен. Това става като се уважи неговата индивидуалност… Бизнесът е толкова добър, колкото са хората, които работят в него“.
По думите на госта бюджетите на компаниите за социални придобивки са различни – варират от 50-60 до 300-400 лв. на месец – в зависимост от политиката на конкретната фирма.
Той разказа, че предпочитанията на служителите се променят значително в различните сезони. И даде за пример лятото, когато има засилен интерес към активности навън и спортове, докато през зимата интересът е насочен към коледните празници, зимните спортове, застраховки и пр.
„Всеки месец има вариации в зависимост от това през какво минава животът на всеки човек“.
Георгиев коментира и как големите глобални събития се отразяват на сектора. Пандемията, според него, е изострила нуждата от гъвкави социални придобивки, тъй като е позволила възможност за дистанционна работа, което значи, че всеки служител има нужда от различни неща спрямо местоположението си. Войната пък е показала желанието на хората да са социално активни и да помагат, стана ясно от разговора.
Георгиев разказа повече и за плановете на Re:benefit, която миналия месец набра 1,167 млн. евро финансиране в инвестиционен рунд, воден от Vitosha Ventures, NV3 и Impetus Capital. Той посочи, че това ще помогне на компанията да продължи технологичното си развитие и да навлезе на други пазари – например Турция, Германия, Нидерландия, Австрия.
По отношение на конкурентната среда Георгиев отбеляза, че има няколко подобни дружества в Западна Европа. Според него обаче Re:benefit има предимства, които донякъде се дължат на мястото, на което се намира.
„До голяма степен България и Източна Европа са инкубатор за много дигитални услуги в Европа и света. Имаме някои стратегически ползи спрямо конкурентите в Западна Европа“, каза той.