Защо Facebook може да забрани споделянето на новини

Защо Facebook може да забрани споделянето на новини
A A+ A++ A

Facebook може да забрани споделянето на новини в Канада, ако страната приеме законодателство, принуждаващо компанията да плаща на новинарски издания за тяхното съдържание. Въведен за първи път през април, Законът за онлайн новините принуждава онлайн платформи като Facebook и Google да споделят приходи с издателите, от които събират своите новини. Целта на законопроекта е да се гарантира, че новинарските издания получават справедливо възнаграждение за работата си. Комитетът по наследството на Камарата на общините на Канада проведе среща относно законодателството миналата седмица, но Мета не са били поканени.

Австралия въведе подобен закон миналата година, наречен Кодекс за договаряне на медиите, който също изисква Facebook и Google да плащат за новини, включени в платформите. Въпреки че в крайна сметка Австралия прие закона, той не мина без значителна реакция от страна на Facebook и Google. В отговор Facebook изключи споделянето на новини в страната, а Google заплаши да изтегли търсачката си от страната.

Докато Google по-късно се отказа от плановете си, след като сключи сделки с медийни организации, Facebook отмени забраната си за новини едва след като Австралия промени законодателството си. Временната забрана на Facebook не само засегна новинарските издания, но също така откъсна публикации от правителствени агенции, като местните противопожарни и здравни служби. По-рано тази година група лица, подаващи сигнали във Facebook, заявиха, че този ход е тактика на преговори, твърдейки, че Facebook използва твърде широка дефиниция на това, което се смята за издател на новини, за да предизвика хаос в страната. Компанията твърди, че разстройството е „непреднамерено“.

„Може да бъдем принудени да обмислим дали продължаваме да разрешаваме споделянето на новинарско съдържание във Facebook в Канада, както е определено в Закона за онлайн новините“

Сега Facebook е готов да блокира новините в Канада, ако страната не промени законодателството си. Meta казва, че публикациите с връзки към новинарски истории съставляват по-малко от три процента от съдържанието на потребителите във Facebook, добавяйки, че съдържанието „не е привлекателно за нашите потребители“, нито е „значителен източник на приходи“.

Meta също твърди, че новинарските издания се възползват от пускането на техните истории във Facebook, а не обратното. През май Meta казва, че регистрираните издатели на новини в Канада са получили над 1,9 милиарда кликвания през последните 12 месеца, което е донесло стойност от около 230 милиона канадски долара.

#"Фейсбук" #метавселена

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Технологии
Последно от Технологии

Всички новини от Технологии »