Маркет линкс: Възможен е дори 9-партиен парламент

Маркет линкс: Възможен е дори 9-партиен парламент
стоп кадър/БТВ
A A+ A++ A

6 партии прескачат прага за влизане в следващото Народно събрание, показва новото национално проучване на „Маркет ЛИНКС“, финансирано и реализирано съвместно от bTV и агенцията.

Първи са от ГЕРБ-СДС с 23,7%. Разликата с вторите – „Продължаваме промяната“ (16,9%), е повече от 6 пункта. Следват ДПС с дял от 12,3%. БСП събира 9,9% от гласуващите. „Възраждане“ е на 5-та позиция с 8,7%. Последната партия, която прескача прага за 48-ия парламент, е „Демократична България“ с резултат 7,8%.

Това са процентите сред заявилите, че ще гласуват. Спрямо всички, участвали в анкетата, подредбата, както и приблизителната разлика между първите две формации, се запазват почти без промяна.

Според изследването под 4-процентната бариера остават „Има такъв народ“ на Слави Трифонов – с 3,9%, „Български възход“ на Стефан Янев – с 2,5%, „Изправи се БГ“ на Мая Манолова – също с 2,5%. В зависимост от избирателната активност, то и те имат потенциал да влязат и парламента да е деветпартиен.

Половината от анкетираните са заявили, че със сигурност ще гласуват. Други 12% пък категорично няма да участват във вота.

"Анализирайки резултатите от електоралните нагласи, има сходство с миналогодишните избори. Сега ситуацията е различна. Липсва в обществото желание за търсене на промяна в системния модел на управление. Не бих казал, че можем да очакваме изненада в такъв мащаб при „Продължаваме промяната“. Това обясни в предаването „Тази сутрин“ социологът Добромир Живков от „Маркет линкс“.

„Аз понастоящем, наблюдавайки динамиката на развитие, не бих изключил вероятността от 9-партиен парламент. Тези партии са твърде близо до границата и това е в рамките на статистическите отклонения“, добави той.

„Относно избирателната активност 50% от анкетираните са заявили готовност да гласуват на предсрочния вот. Но реално може да се очаква около избирателната активност през ноември или юли“, уточни социологът.

Данните са от национално проучване на „Маркет линкс“, финансирано и реализирано съвместно от bTV и агенцията. Проведено е сред 1024 лица над 18 г. в страната в периода 17–23 септември, по методите на пряко-лично интервю и онлайн анкета.

 

#Маркет линкс #социологическо проучване #избори социологическо проучване

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Политика
Последно от Политика

Всички новини от Политика »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"