Зам.-министър: БДЖ е в „изключително притеснително“ състояние

Зам.-министър: БДЖ е в „изключително притеснително“ състояние
A A+ A++ A

„Български държавни железници“ (БДЖ) е в изключително притеснително състояние. Това обяви зам.-министърът на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски във връзка с актуалното състояние на дружеството. 

„На този етап изпълнението на графика, за периода от началото на годината до момента, показа изключително тревожно състояние, съответно на извършването на услугата по договор с държавата за превоз на пътници. От началото на годината са отменени 5700 бързи и пътнически влакове. Това са повече от 12 дни, в които на територията на България не са се движили влакове. При сегашното състояние на парка – локомотиви и вагони, ежедневно генерираното закъснение при изпълнение на графика е в порядъка между 1000 и 1800 минути среднодневно“, обясни заместник-министър Папукчийски, циитран от БТА. 

Той посочи, че състоянието и хигиената във вагоните също не са добри. „На база на тази констатация съм разпоредил на управляващите, в лицето на Управителния съвет и Генералния директор на БДЖ, да се предприемат незабавни мерки за отремонтиране на локомотиви и вагони, които да могат да покрият 100% графика и да доведем услугата в този вид, в който трябва да я предоставяме на гражданите“, каза още Папукчийски. 

По думите му лошо е състоянието също и на служебните помещения, както и местата за почивка на локомотивните бригади. 

В „БДЖ – Товарни превози“ състоянието е изключително трагично, от гледна точка на ремонт на вагони и локомотиви. Само вземанията, които са просрочени и несъбрани, до момента възлизат на 23 млн. лева, каза още заместник-министърът. Той допълни, че там се наблюдава и голям отлив на товародатели. Ще бъде изследван и какъв е ефектът от сливането на дружествата в БДЖ, стана ясно още от думите на заместник-министъра. 

Седмица по-рано в телевизионно интервю Папукчийски съобщи, че половината от новите локомотиви, които са били доставени през 2021 година, са „извън строя“. „Дружеството е в недобро финансово състояние, организационно включително. Ако влезем в детайли, по договора с държавата, който трябва да изпълнява „БДЖ-пътнически превози“, са забавени ремонтите на абсолютно всички локомотиви, мотриси, включително и пътни вагони“, каза още той тогава.

В края на юли Министерството на транспорта, оглавявано по това време от Николай Събев, се похвали, че за първи път от 10 години БДЖ излиза на печалба, след като две седмици по-рано „БДЖ-Пътнически превози“ и „БДЖ-Товарни превози“ се вляха в „Холдинг БДЖ.


 

#БДЖ

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай