Най-полезните семена и ядки, които е добре да ядете

Най-полезните семена и ядки, които е добре да ядете
A A+ A++ A

Ядките и семената винаги са били популярни в много различни култури като закуски или като хранителни съставки. Научните изследвания доказват, че тези продукти са важна част от здравословното хранене. Ако ядете поне някои от тях редовно, тялото ви ще се чувства много по-добре.

Ние събрахме най-популярните и полезни ядки и семена, чиято ефективност в борбата с болестите и тяхната превенция е доказана.

1. Ленено семе

2061179

Според изследванията, ленените семена са чудесно нещо за здравето, защото техният химичен състав работи в няколко посоки едновременно.

Химикалите, които се съдържат в семена от лен, са естествени хормони, наречени фитоестрогени. Те са ефективни срещу раковите тумори, особено рака на гърдата или рака на простатата.

Влакната, които съдържат ленени семена, покриват стомаха и предотвратяват възпалението.

Една супена лъжица пюре от семена съдържа почти 2 грама омега-3 мазнини, които имат положителен ефект върху сърдечно-съдовата система.

2. Сусамово семе

2061180

Съставът на тези семена понижава кръвното налягане, което предотвратява сърдечните ударите, инфарктите и бъбречната недостатъчност.

Антиоксидантите, които сусамовите семена съдържат в огромни количества, не могат да се намерят в почти нищо друго. Тези химикали понижават холестерола в кръвта.

Високото количество масла в семената подобрява състоянието на кожата, косата и ноктите. 

3. Тиквени семки

2061178

Те съдържат огромно количество аргинин. Тази аминокиселина помага да се разширят кръвоносните съдове и да се подобри кръвообращението, което предотвратява хипертонията.
 
Въпреки факта, че тези семена имат много калории, те съдържат много протеини, които лесно се абсорбират от тялото и нормализират нивото на захарта в кръвта.
 
Високото количество витамини А и Е, които отговарят за еластичността на кожата, обяснява защо тиквените семки са толкова популярни в козметичната индустрия.
 
 
 
4. Бадеми
 
2061172
 
Бадемите нормализират липидното ниво в кръвта и намаляват риска от сърдечно-съдови заболявания при пациенти с диабет.
 
Бадемите, използвани като лека закуска или преди редовните хранения, намаляват нивото на мазнините в организма. Тъй като това е алтернатива за животинските протеини, бадемите ви дават чувството, че сте сити, така че шансовете да преядете са по-ниски.
 
 
 
5. Орехи
 
2061171
 
Орехите са популярни навсякъде по света и има дълъг списък с полезни минерали. Те намаляват риска от сърдечно-съдови заболявания и коронарна болест на сърцето.
 
Те са ефективни при минимизиране на симптомите, свързани с възрастови нарушения.
 
Токоферолът, който съдържа ореха, предпазва мъжете от рак на простатата.
 
 
 
6. Слънчогледови семки
 
2061182
 
Слънчогледовите семена съдържат богати на сяра протеини, които са полезни за мускулната и костната тъкан.
 
Те също имат антиоксидантни, антимикробни и противовъзпалителни ефекти.
 
Те се използват успешно за предотвратяване на бронхиалните и белодробни инфекции.
 
 
 
7. Шам-фъстъци
 
2061181
 
В сравнение с други ядки, шам-фъстъкът съдържа много по-малко мазнини и калории, но те имат най-високото ниво на киселина, калий и каротеноиди - химикалите, които имат антиоксидантни и противовъзпалителни свойства.
 
Шам фъстък, използван като лека закуска, може да ви помогне да контролирате теглото си, защото няма да се чувствате гладни.
 
 
 
8. Кашу
 
2061174
 
Кашуто съдържа много желязо, което е необходимо за предотвратяване на анемията. То също е много полезно при нормализиране нивото на захар в кръвта за хора с диабет.
 
Интелектуалните работници се нуждаят от този продукт, защото тези ядки съдържат фосфор и тиамин, които ви помагат да избягвате бързо умората.
 
Противовъзпалителният ефект на кашуто помага да се предпази тялото от грип и помага на тялото да изгради по-силна имунна система.
 
 
 
9. Лешници
 
2061170
 
Лешниците са богати на витамин В, който помага за подобряване на костите и мускулите и подобрява работата на имунната система.
 
Органичните киселини блокират повишаването на нивата на холестерола в кръвта, предотвратявайки развитието на сърдечно-съдови заболявания.
 
 
 
10. Фъстъци
 
2061177
 
 
Това са едни от най-популярните ядки в нашия списък. Полифенолът помага да се защитят клетките на организма от вредните свободни радикали, което ни помага да останем млади.
 
Линолевата киселина понижава нивото на холестерола в кръвта и предотвратява склерозата.
 
Този продукт е подходящ за диета. Лешниците убиват глада за кратко време и ни помагат да заменим едно редовно хранене.
 
 
 
11. Бразилски орех
 
2061173
 
 
Благодарение на високото им съдържание на фибри и техния прочистващ ефект върху червата, тази ядка подобрява храносмилането.
 
Селенът помага да се произведат клетките, които са отговорни за имунната система на тялото.
 
Ненаситените мазнини в бразилските орехи намаляват драстично нивото на захар в кръвта, предпазват тялото от диабет и атеросклероза.
 
 
 
12. Пекан
 
2061175
 
Тъй като тази ядка има много калории, тя може да ни даде много енергия. Витамин Е в нея помага да се защити тялото от негативния ефект на околната среда и слънчевата радиация.
 
Витамин B, който се съдържа в големи количества в пекана, подобрява състоянието на ноктите, кожата и косата.
 
Химическият състав на ядката помага да се регулират нивата на тестостерон и е добър за репродуктивната система.
 
 
 
13. Семена от чиа
 
2061176
 
Тези малки семена могат да имат положителен ефект върху човешкото тяло.
 
Мастните киселини, като омега 6 и омега 3, които са необходими за функционирането на сърцето и съдовете, понижават нивото на холестерола и предотвратяват появата на запушвания в съдовете.
 
Семената са много добри за жените, особено по време на климакс. Витамин B защитава тялото от кожни заболявания.

#ядки и семена

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай