Далавера за 16 милиона лева на Централна гара за 16 млн. лв. с участието на боса на ПИМК Илиян Филипов
БДЖ ще сезира прокуратурата за опит за измама при разпореждане с имоти на дружеството „БДЖ-Трансимпекс“ АД, съобщават на официалната си страница от министерството на транспорта, управлявано от Николай Събев.
„БДЖ-Трансимпекс“ е контролирано през годините от Васил Крумов Божков, а от началото на януари 2022 г. собственик на 65% от капитала на дружеството е „Капитол Билд 2“, което е съсобственост на Илиян Филипов (на снимката).
От 2004 г. насам, поради действия и бездействия на тогавашните управляващи, „Холдинг БДЖ“ ЕАД изцяло губи контрол върху управлението на дружеството.
Опитите да се прехвърлят имотите в ущърб на „БДЖ – Трансимпекс“ АД, започват от февруари 2022 г. Единият от собствениците на транспортната фирма ПИМК, в качеството си на член на съвета на директорите на дружеството, в което БДЖ има 35%, е гласувал, заедно с другите двама членове, за прехвърлянето на терен с размер 49 декара към трето дружество.
Съветът на директорите на „БДЖ-Трансимпекс“ АД е приел като цена за апорта „пазарна“ оценка от 60 евро за квадратен метър, като в действителност цените на терените в района са не по-ниски от 350 – 400 евро. Така целта на далаверата е да се облагодетелстват частни лица, а държавата да пие една студената вода и да се примири със загуби от около 16-17 милиона лева.
БДЖ ще заведе жалба и срещу оценителите.
Теренът се намира в района на Централна гара София, и е представлявал непарична вноска на БДЖ при учредяването на съвместното дружество с „Трансимпекс“ АД през 2004 г.
Междувременно е имало искане и да бъдат изкупени акциите на БДЖ по номинал, като този процес е спрян след намесата на министър Николай Събев.
Припомняме, че именно бизнесмена и транспортен бос Илиян Филипов е най-дейният участник в протестите срещу кабинета и в частност срещу министър Събев. От гореизнесените данни стават ясни някои от мотивите му да "скача" като ужилен. Филипов е човекът, срещу когото стотици хиляди фенове на Ботев Пловдив негодуват, защото получи държавната поръчка за довършването на стадион "Христо Ботев" и оттогава строежът се бави и все нещо не е по вкуса на изпълнителя.
Още по темата:
- » София-Бургас за 3,5 часа: БДЖ ще вдига нивото с новите локомотиви, но се задава и частна конкуренция
- » Строителната фирма на Колежа се гаври с Гонзо и Запрянов! Били Осмокласника и Изневярата
- » Николай Събев: ПП си показа характера! На Ам-Гъл