"Информационно обслужване" било виновно за сривове в системата на НЗОК

"Информационно обслужване" било виновно за сривове в системата на НЗОК
A A+ A++ A

Причините за сривовете в информационната система на здравната каса днес и през април са в дружеството "Информационно обслужване". Това докладва в парламентарната Комисия по здравеопазване управителят на касата Петко Салчев, предаде БНР.

Той подчерта, че за да се подобри информационната система, трябва да има воля от двете страни:

"Аз почти при всеки отчетен период треперя нещо да не се случи, да не спре подаването на информация, защото това са 30 хиляди договорни партньори, които подават едновременна информация в отчетните периоди, за да могат да се генерират електронните финансови документи, да се извършват различните дебитни и кредитни известия, за да могат да бъдат извършени съответните плащания".

Натоварване на системата е причината за спиране на информационната система на Здравната каса през април, информира Ивайло Филипов, изпълнителен директор на "Информационно обслужване". Той обяви, че днес не е имало проблеми със спирането на системата:

"Твърдението на професор Салчев, че и днес системата ПИС (Персонализираната информационна система на НЗОК) отново е спряла да работи, не е вярно. Има инцидент, който е в 09.22-09.36 часа на болница "София Мед", която е спряла обработката на другите болници, но в 09.36 часа, или след 14 минути е отстранен проблема и системата ПИС работи".

#Петко Салчев #НЗОК

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Здраве
Последно от Здраве

Всички новини от Здраве »