Контрера скочи на Борис Бонев: Взима пари от градския транспорт

Контрера скочи на Борис Бонев: Взима пари от градския транспорт
A A+ A++ A

И Борис Бонев от „Спаси София“ получава пари от градския транспорт на София. Това заяви в своя позиция общинският съветник Карлос Контрера. Коментарът му идва, след като от организацията публикуваха заплатите на директорите в градския транспорт.

По данни на Контрера за 2022 г. Столична община и четирите общински транспортни дружества са осигурили около 350 млн. лв. за финансиране на градския транспорт. Заради спада на пътници от пандемията и огромния скок на цените на горивата обаче са нужни допълнителни 144 млн. лв. (за сега), които следва да бъдат осигурени по европейския регламент 1370 като субсидия от държавата.

„Затова и по време на протеста служителите на градския транспорт настояваха средствата да бъдат заложени при предстоящата актуализация на държавния бюджет. В противен случай не може да се гарантира осигуряването на качествена транспортна услуга в града“, обясни Контрера и припомни, че Борис Бонев публично се е обяви срещу нуждата от компенсация от държавата.

„Целта на г-н Бонев е ясна - да дискредитира справедливите искания на работниците, така че правителството да не предостави средства от държавния бюджет за градския транспорт на София. Аз смятам, че Борис Бонев в момента обслужва „Продължаваме промяната“ и се явява тяхна маша в качеството си на единственият им общински съветник в София. Според мен залогът е дали Промяната ще го припознае като кандидата си за кмет догодина на местните избори“, посочи още той.

„Продължавайки „разкритията“ на г-н Бонев за възнагражденията в градския транспорт, поисках справка за средства, които самият г-н Борис Бонев и неговата организация „Спаси София” са получавали от транспортните дружества.

Фактите:

Г-н Бонев и „Спаси София“ имат три договора с „Метрополитен“, по които са получили близо 43 000 лв. за дизайн на табели. Това са същите калпави табели, заради които се наложи по Трети метродиаметър (МС Национален дворец на културата) да разпечата на цветен принтер стрелки на хартия А4 и да ги налепи до дизайнерските табели на спасителите, за да не се объркваме пътниците…

През 2017 и 2018 г. Бонев лично подписва два от договорите, а третият - за колектива на „Спаси София“, е от 2019 г.

През 2017 г. организацията на Бонев получава още 8 880 лв. за дизайн на стикери за градския транспорт от Центъра за градска мобилност.

До тук за дизайн Бонев получава над 50 000 лв. от градския транспорт. Същият градски транспорт, за който той в момента твърди, че е в тежко финансово състояние не от последните две години, а от последните десет. Разбира се, конюнктурните изказвания на г-н Бонев към момента не отговарят на истината, в противен случай сме сигурни, че Бонев и „Спаси София“ щяха да дарят труда си на дизайнери, а нямаше да работят срещу добри хонорари“, посочи Контрера.

По негови данни по програма „Европа” на Столична община „Спаси София“ получават още 20 000 лв. за „облагородяване и социализация на монумент Камбаните” през 2017 и 2018 г.

„И тук аз задавам следния въпрос - откакто г-н Бонев е общински съветник какво точно свърши, освен да оплюва всички останали? На последната комисия по транспорт той директно беше посочен като виновник Столична община да плати 900 000 лв. разноски и неустойки по договора с МТК Гроуп. Спомняте си, че преди година същият се хвалеше по този казус как спестил 3 млн. лв. на общината, е съдът сега казва друго. Толкова струва на софиянци пиарът на един ляв политик от ново поколение. Стана ясно и друго - от 2017 г. Бонев и групата му са водили спор за търговската марка „Спаси София“ с един от акционерите в МТК Гроуп, което вече обяснява цялото им настървение и деятелност по темата. Друг е въпросът защо този спор не е деклариран като потенциален конфликт на интереси“, заяви Контрера.

#Спаси София

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай