БДЖ продала 500 вагона за 3.5 млн. лв.

БДЖ продала 500 вагона за 3.5 млн. лв.
БДЖ продаде 515 товарни вагона за 3.5 млн лв. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Холдинг „Български държавни железници“ ЕАД е сключил сделка за продажбата на 515 товарни вагона за 3,5 млн. лв., съобщи председателят на Борда на директорите на БДЖ Владимир Владимиров.

Ръководството на изпадналата в технически фалит компания е разработило пакет от мерки, с които да ускори започналата преди година и половина реформа, обясни Владимиров в интервю за Econ.bg, като уточни, че финален вариант на пакета „скоро“ ще бъде представен на финансовия министър Симеон Дянков.

Владимиров заяви още, че до януари следващата година се очаква Дянков да внесе документите на правителството в Световната банка за отпускане на дългоочаквания заем от 600 млн. лв., с които да се покрият задълженията на БДЖ и Национална компания „Железопътна инфраструктура“, след като през септември министърът на финансите декларира, че ще замрази процедурата по вземането на заема от СБ, докато не види истински реформи в железниците.

„С реализацията на новия пакет от мерки ръководството на БДЖ ще изпълни поставените условия от Дянков. Той пък от своя страна ще има основания да поиска заема от Световната банка“, каза Владимиров в интервюто за Econ.bg

Българските държавни железници са в затруднено финансово положение от 20 години, но през последните месеци положението им се влоши значително. Според МФ дълговете на БДЖ са 771 млн. лв.

През септември финансовото министерство замрази действията по вземане на заем от Световната банка за БДЖ, защото дружеството не беше показало напредък в реформите, които трябва да изпълни като условие по договора за заема.

Германската банка KfW пък заплаши, че ще обяви за продан електрическите мотриси, които компанията е закупила със заем от финансовата институция – заем, който не е обслужвала вече повече от година.

Служителите на БДЖ също недоволстват през последните месеци заради предстоящите структурни промени, в резултат на които много хора ще бъдат съкратени или прехвърлени в други дружества. Синдикатите на няколко пъти заплашваха компанията със стачка.

В края на 2010 г. българското правителство подписа със Световната банка предварителен договор във формата на меморандум за заем, който да покрие осъществяването на така необходимите реформи в железниците.

Управляващите се надяваха да получат 460 млн. лева за БДЖ заедно със заем от 160 млн. лева за Националната компания „Железопътна инфраструктура“.

През последните години в държавния бюджет са отделени значителни средства за железниците, но на този етап секторът не може да се отличи със съществено подобрение в оперативното и финансовото управление.

За 2007 година за БДЖ в държавния бюджет са отделени 145 милиона лева, а за 2008 г. – 172 милиона лева. За 2009 година – 199 988 000 лева. За 2010 г. – 201 989 000 лева. За 2011 г. заложените средства в Закона за държавния бюджет са 212 милиона лева. „Бюджет 2012“ предвижда около 170 млн. лв.

#БДЖ #Министерство на финансите #Симеон Дянков #Министър на финансите #БДЖ - Товарни превози #приватизация #КТ "Подкрепа" #КНСБ #синдикати #Ивайло Московски #Министър на транспорта #Владимир Владимиров #вагони #Световна банка #заем

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"