Авиокомпании трескаво пренареждат полети до САЩ заради 5G

Авиокомпании трескаво пренареждат полети до САЩ заради 5G
A A+ A++ A

Големите международни авиокомпании се втурнаха да променят или отменят полети до Съединените щати преди пускането на 5G безжична връзка. Причината - опасения за безопасността. Решението им е взето, въпреки че безжичните оператори обявиха, че отлагат включването на някои 5G кули близо до ключови летища. То обаче е пристигнало твърде късно, за да повлияе на сложните решения за самолети и екипаж за някои полети.

Федералната авиационна администрация (FAA) предупреди, че потенциалните 5G смущения могат да повлияят на показанията на височината, които играят ключова роля при кацанията при лошо време на някои самолети. А авиокомпаниите казват, че „Boeing“ 777 е сред моделите, за които имат съмнения за проблеми с радиовисотомера.

Въпреки съобщението от AT&T и „Verizon“, че ще замразят временно пускането на 5G близо до летища, няколко авиокомпании все още имат отменени полети или сменят моделите на самолетите.

Късно във вторник FAA започна да актуализира своите инструкции за това кои летища и модели самолети ще бъдат засегнати, в ход, който се очаква да намали драстично ефекта от близо 1 500 съобщения за 5G ограничения, издадени от регулатора.

„Dubai's Emirates“, който е най-големият в света оператор на „Boeing“ 777, заяви по-рано, че ще спре полетите до девет дестинации в САЩ от 19 януари (планираната дата за внедряване на 5G безжични услуги). Полетите на „Emirates“ до JFK в Ню Йорк, Лос Анджелис и Вашингтон ще продължат. Двете големи японски авиокомпании - „All Nippon Airways“ (ANA) и „Japan Airlines“, обаче заявиха, че ще съкратят полетите на „Boeing“ 777. ANA заяви, че отменя полети или променя самолета, използван за някои дестинации в САЩ. „Korean Air Lines“ пък заяви, че е сменила самолетите си 777 и 747-8 за шест пътнически и товарни полета в САЩ. Тайванската компания „China Airlines“ също ще пренасрочи някои полети. Редица други авиокомпании също последваха примера им.  

Говорител на „Boeing“ все още не е коментирал ситуацията. 

777 миналата година беше вторият по използване широкофюзелятен самолет при полети до и от летища в САЩ с около 210 000 полета (пред този самолет е само моделът 767), според данни на „FlightRadar24“.

Източници от индустрията казаха, че „Boeing“ е издал технически съвети, отбелязвайки потенциални смущения, но ограниченията за полети са в ръцете на регулатора FAA, който засега ограничава операциите на ключови летища, освен ако авиокомпаниите не отговарят на изискванията за специални одобрения, пише „Дневник“.

Радиовисотомерите дават точни показания на височината над земята при подход и помагат при автоматизирани кацания, както и проверка на кацането на самолета, преди да се включи обратна тяга на двигателите.

Уеб тракерът „Flightradar24“ каза, че A350 също може да се използва. Радиовисотомери на двата мдела на „Airbus“ са посочени като незасегнати от проблема, докато производителят на самолети все още оценява другите си модели.

Миниджъмбо 777 е „работен кон“ на пазара на пътувания на дълги разстояния, които остават в криза след COVID-19. 

#5G #авиокомпании

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай