Туби с нафта може да са причинили взрива в овъгления автобус

Туби с нафта може да са причинили взрива в овъгления автобус
A A+ A++ A

Основните версии, по които работят разследващите за тежката трагедията с автобуса, който се запали на АМ "Струма", са две. В огъня загинаха поне 45 души.

"Трагедията е непоправима, а последствия са тежки. Проблемите, които водят до такива тежки последици, са комплексни. Онова, което трябва да се провери първо - автобус, който идва от Истанбул, задължително трябва да бъде с двама шофьори. Ако е пътувал с един шофьор, претоварването е изключително голямо, съответно рискът от подобни неща расте главоломно", посочи председателят на Асоциация "Автобусни превозвачи" Петър Захариев в ефира на "България сутрин".

Някои от свидетелите са чули силен взрив, обясни той. А причината за него може да бъдат туби с нафта.

"Моля, вещите лица, които споменават, че въпросният шофьор е превозвал туби с бензин, да се коригират, защото няма автобус на бензин. Всички автобуси са с дизелови двигатели. И евентуално може да си е купил преди това евтина нафта", добави Захариев.

Той уточни, че трябва да се установят реалните причини. Не изключи и възможността мантинелата да е била недостатъчна или прекалено ниска.

"Работният ден на шофьорите може да бъде 8-9 часа и дори повече. Почивката задължително е 45 минути след 4 часа управление. В случая това ще се провери лесно, зависи какъв е автобусът все пак", обясни Захариев пред Bulgaria ON AIR.

"Превозвачите знаем кой от нашите колеги кара "през просото". Можем да предотвратим в зародиш много неща. Пътуването до Турция с един шофьор от гледна точка на превозвача е меко казано престъпление", категоричен бе той.

По думите му шофьорът е длъжен, ако ситуацията на пътя е критична, да спре.

"Длъжен е да го направи, когато е критична ситуацията. Да обясни на пътниците, че условията не позволяват да се пътува, че рискът е прекалено голям. Ако шофьорът в случая е бил един, той вече тотално е бил преуморен", изтъкна Захариев.

"Трябва да седнем и да продължим промяната, както политиците казват. Разчитаме, че с новия министър на транспорта ще имаме общи допирни точки" , посочи той.

Много от катастрофите с автобуси и тежкотоварни автомобили в тъмната част на денонощието стават, заради заспиване на водача. Това каза в ефира на “Здравей, България” пътният експерт Румен Дунев.

По думите му голяма част от международния транспорт минава през България, където контролът е занижен. „Създадохме работна комисия, ще видим мястото на инцидента. Трябва да се види траекторията, по която автобусът се е движил и има ли спирачен път. Така ще се прецени дали водачът е заспал зад волана.

Важно е да се чуят и първите коментари на оцелелите. Те ще дадат информация за времето ан възникване на пожара”, обясни Дунев. Емил Марков добави от своя страна, че редица проверки показват проблем със захващането на мантинелите по родните пътища. „По АМ „Хемус” например има голяма отсечка с нередности по мантинелата. На този етап обаче е трудно да се каже дали това важи и за АМ „Струма”, обясни той.

Усещането за взрив в автобуса може да се дължи на спукана гума или заради сгъстен въздух и скъсан маркуч, коментира още Дунев. „Евентуално спукване на гума може да се е случило след удряне в бордюр или от износване на самата гума”, допълни още той.

#автобус #нафта

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"