Ученици правят дисекция на плъх на лаптопи

Ученици правят дисекция на плъх на лаптопи
A A+ A++ A

Учениците от столичното 121- о СУ „Георги Измирлиев“ ще могат да правят дисекции на плъхове и други животни на 10 стереоскопични лаптопа. Те ще изучават вътрешното им устройство по хуманен начин благодарение на оборудването в кабинета по виртуална и добавена реалност в новия STEM център на школото, който бе официално открит в началото на месеца, пише "Монитор".

Директорката Галина Тенева припомни, че преди години са се правили дисекции на жаби и насекоми по време на часове, а сега всичко може да бъде видяно без някое животно да бъде наранено. Учителката по биология Ивелина Иванова смята, че с помощта на лаптопите ще може да обяснява новите уроци по-нагледно на децата, отколкото с помощта на снимките в учебника или видеа. „Дисекциите отпаднаха от учебна програма, но сега учениците могат по хуманен начин да изследват и изучават вътрешното устройство на животните. Това е много удобно най-вече за темите за строеж на клетката или на различните групи животни и растения. Всеки може да работи самостоятелно и по този начин се повишава познавателната стойност на това, което правят. Самото обучение ще се осъществява с по-голямо желание и интерес“, допълни Иванова.

Кабинетът по виртуална и добавена реалност разполага и със стереоскопичен 3D дисплей и 3D принтер. Той ще се използва предимно за часовете по природни науки, но не само, тъй като Zspace и mozaBook имат уроци по всички учебни програми и предмети, обясни Тенева. Учениците ще могат да правят химически опити. По история пък ще имат възможността да видят как Акрополът е бил построен на части и застаряването му до наши дни. Всеки един елемент пък може да излезе на преден план, а ученикът да види как се казва и от какво е направен. „Предвиждаме до края на тази година кабинетът да бъде като част от факултативните часове, а от следващата учебна година една голяма част от часовете по биология, човек и природа, физика, химия, по чужди езици, математика, информационни технологии ще се провеждат по график“, допълни директорката на 121-о.

STEM център има и кабинет по програмиране и роботика. „В него имаме модерни 3 в 1 устройства, има допълнителни лаптопи и модерните таблети Ардуино, които са на три нива - за начинаещи, напреднали и по-напреднали, за да можем да работим и с трите възрасти и да има приемственост“, обясни директорка. Част от учениците вече са карали заниманията в него и споделиха, че им харесва. Неда от 4 "Б" клас разказа, че се е удивила от кабинета при първото си влизане в него. „Много е удобно да правим роботи, за 30 минути се научихме да правим мини светофар“, каза четъртокласничката. Неда сподели още, че и занапред иска да прави роботи.

Учителят по математика, информационни технологии и компютърно моделиране в 4-и клас Георги Христо смята, че STEM кабинетите помагат децата да развият креативното мислене. „Те работят в модерна среда със свръх модерни технологии и се чувстват комфортно. Програмирането е пресечна точка на много научни дисциплини и това дава допълнителна добавена стойност на работата ни. Децата и сега дават предложения за създаването на програми и игри, а в тази модерна среда предполагам, че ще ни се случват още по-добре нещата“, разказа той.

Новият учебен център е на обща стойност 300 000 лв. 10% или 33 000 лв. са от школския бюджет, а останалото финансираме по проект на националната програма „Училищна STEM среда“. „За избора на проекта ни натежа това, че екипът ни бе сплотен и че предвиждаме в кабинетите да влизат всички ученици – от подготвителните група до 12-и клас“, сподели директорката. Освен кабинет по виртуална и добавена реалност и програмиране и роботика, с финансирането по проекта от 121-о са успели да ремонтират фоайето и коридора, да направят кътове за отдих и активности. „Акцентирахме на шестоъгълниците като символ на трудолюбието и упорството на пчелите“, сподели директорка.

Учителите вече са минали едно обучение за 16 часа и предстоят още много. „Ще се учим в движение и отделно ще се обучаваме. От фирмата, която осигури оборудването, имаме специален обучител“, допълни директорката. Летните месеци ще се разработват и уроци за следващата година, които да могат да се приложат в новите кабинети.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай