Купуването на гласове е много дълбок социален проблем - бедността

Купуването на гласове е много дълбок социален проблем - бедността
A A+ A++ A

Купените и контролираните гласове са фасадата на един много по-дълбок социален, икономически и политически проблем, свързан с наследената бедност в някои общности на българското население. А тези общности не са малко. Това каза пред БНР Ива Лазарова, Институт за развитие на публичната среда.

 „Хората в Смолянско, които са живели под линията на бедността през 2019 година, са 26%. Тоест, подобен тип манипулации не са нещо нечувано там“, добави тя. 

 По думите й машинното гласуване има редица предимства, но при последните избори избирателите в рисковите секции са посягали към машината три пъти по-рядко. Според нея това може би е показател, че машините възпрепятстват по някакъв начин контролирания вот.

 „Машините са способ за гласуване, но не могат да бъдат панацея за проблемите“, предупреди обаче Лазарова.  

 „Ако политиците на върха са свикнали, че с порочни практики могат да се печелят гласове, то ще бъде трудно на донякъде подчинените им служби да вършат работата си адекватно. Свидетели сме как след всички избори в България има много данни за купени гласове“, припомни тя.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Бизнес
Последно от Бизнес

Всички новини от Бизнес »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"