Кой направи лятното разписание на градския транспорт в София?

Кой направи лятното разписание на градския транспорт в София?
A A+ A++ A

Гражданската организация „Спаси София“ изказа възмущението си от лятното разписание на наземния градски транспорт и по-конкретно от интервалите за движение на автобусите, тролеите и трамваите в „Люлин“, който е най-гъсто населеният район в столицата. От сдружението сигнализират, че след въвеждането на това разписание в „Люлин“ през деня превозните средства се движат на 20 минути, което води до претъпкването им и до липса на дистанция между пътуващите. „Основни линии на наземния транспорт, които свързват квартала с метрото и центъра, се движат през 20 минути, при това посред бял ден! Но проблемът не е само в „Люлин“, а във всички части на града, защото линиите са орязани поголовно“, коментират от „Спаси София“.

Проверка на „Сега“ показа, че между 11 и 12 часа на обед автобус 310, движещ се от ж.к. „Люлин“5 до Сточна гара, прави само 2 курса – в 11.20 и в 11.40 часа. В същия отрязък от време тролеите 6 и 7 са през 18-19 минути, а трамвай 8 – през 15 мин.

„Чудим се кой общински нехранимайко взе решение за драстично орязване на транспорта на София още от 1 юни, сякаш тогава градът спира да работи, учи и живее?! С какви аргументи транспортът на над 150 000 живущи в „Люлин“ е сведен до междуселски рейс, което принуждава хората да чакат дълго по спирките, след което да се тъпчат в препълнените превозни средства?“, питат от „Спаси София“.

Намаляването на градския транспорт под всякаква разумна граница може да доведе само до прогонване на пътниците и качването им на коли, коментират още от сдружението. Както „Сега“ нееднократно писа, през последните месеци Столична община на два пъти актуализира бюджета си, за да даде допълнително пари на закъсалите общински транспортни дружества. Освен това управляващите в София гласуваха на част от тях да се отпуснат заеми, както и да кандидатстват за банкови кредити.

 

„ Факт е, че управлението на ГЕРБ банкрутира градския транспорт, който няма средства даже да изплаща на време заплатите, но драстичното му орязване е гаранция за още по-малко пътници и приходи. Може би това е и целта им - да направят града ни още по-зависим от „Лукойл“! На чужд гръб и сто тояги са малко" - това явно е максимата на управлението на Йорданка Фандъкова, която не слиза от Мерцедеса на НСО. Хора, които никога не ползват градския транспорт, са на ръководни позиции в цялата община - кмет, зам.-кметове, шефове на дирекции, ЦГМ и т.н. Разкарват се със служебните си коли и шофьори, а ние очакваме да подобряват градския транспорт“, коментират още от „Спаси София“.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Бизнес
Последно от Бизнес

Всички новини от Бизнес »