Автомобилът вече не е символ на обществено положение
Автомобилът „залязва“ като символ на обществено положение и независимост, обяви организацията за бизнес проучвания „Гартнър“ (Gartner).
Според нея тенденцията към споделяне на коли и свързване на превозните средства с интернет е голямо предизвикателство за производителите.
До 2016 г. всеки десети собственик на автомобил в големите градове ще е преминал към споделяне на кола, вместо да притежава собствена, коментира още „Гартнър“, съобщи ДПА, цитирана от БТА.
Имиджът на автомобила като символ на обществено положение и като нещо, което трябва да се притежава, ще се промени, отбелязва анализаторът Тило Кословски.
Освен това, за да запазят клиентите си, в бъдеще производителите ще трябва да гарантират, че техните продукти вървят в крак с информационните технологии.
Това ще означава засилена интерактивност с всичко – от смартфони и интернет до интелигентни системи за управление на трафика, допълва експертът от „Гартнър“.
Всеки втори от днешните собственици на автомобили обича да използва приложенията на смартфона, докато е на път, и съответно шофьорите ще очакват по-голяма съвместимост.
Идеята е не да бъде създаден „компютър на колела“, а колата да има връзка с повече външни интерфейси, за да се оптимизира мобилността.
Този вид автомобили ще очертават маршрути, ще насочват водачите в задръствания и дори ще координират уговарянето на срещи, вземайки предвид закъсненията по пътя.
Много автомобилопроизводители ще се затруднят в справянето с необходимото ново ниво на отвореност, твърди Кословски.
Той прогнозира, че само производителите, развиващи дейност в световен мащаб, ще имат възможност да не изостават от новите тенденции.
Още по темата:
- » Автомобил горя на АМ "Тракия" тази нощ
- » Автомонтьорите у нас с 5 000 лева заплата
- » Mercedes изтегля 340 000 автомобили заради опасност от пожар