204792 статии       |       407 интервюта       |       1527 снимки       |       38125 абоната       |      
USD 1.6603| EUR 1.95583| GBP 2.29119|
In English На русском

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   ПротестиКоронавирусБрекзитПо ваш сигналПарламентарни Избори 2021

Размер на шрифта:   

Йоана Маджарова, HRS България: Услугата 360Insights е с до 96% успеваемост при назначаването на подходящи нови служители

2 юни 2021, сряда / 16:21; Коментари: 0
Send to Kindle
Йоана Маджарова, HRS България: Услугата 360Insights е с до 96% успеваемост при назначаването на подходящи нови служители

Йоана Маджарова е оперативен мениджър във водещата агенция за подбор на персонал у нас HRS България. Завършила е „Администрация и управление“ в Нов български университет и е сертифицирана по системите за психометричен анализ Thomas International, Extended DISC и McQuaig. Маджарова се занимава с управлението на човешки ресурси от над 12 години,  10 от които са изцяло в подбора на персонал във всякакви сфери на бизнеса. Притежава опит както в изграждането на екипи по подбор, така и в обучението на млади специалисти и насочване на вече развити в областта експерти.

Има ли в България търсене на висши мениджъри? В кои области?

Пандемията оказа влияние върху развитието на пазара на труда в България, което доведе до занижено търсене на мениджъри на високи позиции. Това е напълно нормално предвид затрудненията, с които редица сектори се сблъскаха, и предпазливия подход, който много компании предприеха заради кризата, причинена от COVID-19. Изключение правят единствено IT и аутсорсинг индустрията, където броят на отворените управленски позиции остана голям.

Ние от HRS все пак сме оптимисти и очакваме търсенето на мениджъри отново да се засили със затихването на пандемията и възобновяването на дейността на най-силно засегнатите бизнеси.

Как успявате да подберете мениджърите така, че да са успешни за своите компании?

Откриването на подходящите мениджъри се превръща във все по-голямо предизвикателство. Тук не визирам достигането до правилните кандидати, което често става бързо и сравнително лесно. По-трудната задача е задържането на тези хора в компанията. Наскоро HRS България лансира нова услуга – 360Insights, която постига до  96% успеваемост при назначаването на подходящи нови служители и по-специално на високопоставени мениджъри. Това е уникален за българския пазар HR процес, който е изцяло основан на доказателства и научни оценки.Така при търсенето на подходящите кадри се взимат предвид не само уменията и опитът им, а и темпераментът, поведението и характерът им. Това ни помага не само да разберем дали човекът притежава необходимите професионални качества, но и дали би могъл да се впише в културата на компанията и да се адаптира към начина ѝ на работа.

Какво е съотношението търсене-предлагане на високи позиции в българските компании?

Наблюденията ни показват, че има баланс на пазара. Към момента предлагането на високи мениджърски позиции е ограничено. Причините за това, разбира се, са обвързани с настоящата Covid обстановка. В същото време търсенето също не е толкова голямо, тъй като хората предпочитат да запазят своята сигурност и не предприемат действия към сериозна промяна в кариерен план.

Какво представлява иновативната платформа на HRS България, която гарантира до 100% успеваемост при наемането на нови хора?

През април нашата компания представи 360Insights – услуга, която за момента няма аналог на българския пазар и излиза отвъд границите на традиционното търсене на кандидати. Тя значително оптимизира подбора и помага на бизнесите да достигнат до най-подходящите хора, които не само отговарят на всичките изисквания за дадена позиция, но и имат потенциала да се задържат в компанията. Всички страни, включени в процеса, са улеснени, тъй като всичко се случва бързо и лесно в онлайн платформа, достъпна от десктоп, мобилни устройства и таблети. 360Insights постигадо 96% успеваемост при назначаването на подходящи нови служители. В рамките на услугата сме включили и замяна на кадрите в срок от 12 месеца след назначаването им, без да се начислява допълнителна такса, в случай на несъвместимост. Това е израз на увереността ни, че новоназначеният служител ще остане в компанията поне година.

Какви загуби търпят фирмите при неподходящи назначения?

Важно е да уточним, че неправилни назначения могат да бъдат не само хора, които не изпълняват задачите си качествено, а такива, които не се задържат задълго в компанията.Загубите за една компания от наемането на служители, които напускат скоро след назначаването си, могат да бъдат наистина сериозни – в порядъка на хиляди левове.Те идват от заплати, разходи за въвеждащо обучение, по-слабо представяне на екипа заради честата смяна на хора. За да помогнем на фирмите да подобрят управлението на човешкия си капитал, представихме уникален за българския пазар калкулатор, който показва каква сума е загубила фирмата от наемането на кандидат, напуснал екипа след по-малко от година.Така всеки има възможност да се убеди нагледно как неефективните методи за подбор на служители могат да окажат значително негативно въздействие върху бизнеса.

Какви са вашите наблюдения върху пазара на труда – има ли висококвалифицирани специалисти, останали без работа в ковид пандемията, и какъв е шансът им да си намерят подходяща работа чрез Вашата компания?

Наблюденията ни са, че по-скоро висококвалифицираните специалисти запазват работните си места. Причината за това е, че особено в трудни ситуации като сегашната компаниите се стремят да задържат добрите професионалисти в екипа си и най-вече управленските кадри, които имат капацитета да се справят с трудностите. Разбира се, има и висококвалифицирани специалисти, останали без работа заради пандемията, но техният брой е сравнително малък.

Какви качества трябва да притежава един кандидат за мениджър, примерно, в маркетинга? БГ работодателите кое предпочитат – по-млади и неопитни кадри или по-възрастни, но с по-богат опит?

Качествата, които трябва да притежават кандидатите за мениджърски позиции, могат да бъдат разгледани в две направления. От една страна, е нужна експертиза в определената сфера и натрупани години професионален опит. От друга страна, е важно кандидатите да притежават и определени личностни характеристики – лидерски качества, умения да мотивират и вдъхновяват хората, способност за делегиране на задачи, организаторски умения и много други. Не можем да отговорим еднозначно на въпроса дали се предпочитат по-млади или по-възрастни кандидати. Всичко зависи от начина на работа, политиките и културата на компанията, както и от конкретните ѝ нужди в определен момент от развитието ѝ.

ђеклама:
Разпечатай | Изпрати
» Напиши статия и ти
Реклама:
Реклама: