199458 статии       |       400 интервюта       |       1526 снимки       |       38125 абоната       |      
USD 1.62188| EUR 1.95583| GBP 2.253|
In English На русском

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   ПротестиКоронавирусБрекзитПо ваш сигналПарламентарни Избори 2021

Размер на шрифта:   

1,5 млн. българи планират море, 1 млн. - планина, 300 000 - СПА туризъм, 200 000 - културен туризъм

13 април 2021, вторник / 13:01; Коментари: 0
Send to Kindle
1,5 млн. българи планират море, 1 млн. - планина, 300 000 - СПА туризъм, 200 000 - културен туризъм

1.4 милиона души са отложили планирано пътуване или почивка в България в последната година. 1.2 милиона пък са отложили планове за чужбина. Това е равносметката от последните дванадесет месеца у нас, белязани изцяло от COVID-19.

Около 1.5 милиона планират море в България в започващия скоро летен туристически сезон. Родината явно се възприема като по-безопасен вариант, в сравнение с чужбина, а и въпросът с ограниченията все още крие много неизвестни. Мнозина предпочитат все по-индивидуални форми на туризъм. Ваксинационните паспорти събуждат полярни мнения.  

Това показват данните от ново проучване от регулярната изследователската програма на "Галъп интернешънъл" съвместно с туристическата индустрия. Анкетата е проведена сред 1000 пълнолетни български граждани чрез телефонни интервюта в периода 18-24 април. Абсолютната максимална грешка е ±3.1% при 50% дялове.

25% от пълнолетните българи са отложили поне едно планирано пътуване или почивка в България в отминаващата вече цяла година с COVID-19. Така, оказва се, че всъщност около 1.4 милиона са отложили пътуване или почивка в България. А от тях, близо 500 хиляди са онези, които са отложили и повече от едно пътуване или почивка.

Общо 22% от всички пълнолетни българи пък са отложили едно или повече от едно планирани пътувания в чужбина. Това се равнява на около 1.2 милиона българи.

Притесненията остават. Близо половината от въобще планиращите някакво пътуване или почивка в чужбина в едните месеци, биха го отложили, ако ситуацията не се промени видимо. Само една трета от планиращите пътуване в България обаче биха отложили. България явно се възприема като по-безопасна дестинация. 29% даже твърдят, че с COVID-19 са преоткрили страната като добро място за туризъм.

Общо 1.5 милиона българи планират море през започващия скоро летен туристически сезон. Близо милион пък планират планина. Над 300 хиляди ще предпочетат спа туризъм. Около 200 хиляди – екскурзии сред природни и културни забележителности и т.н.

Като цяло обаче изследването регистрира все още понижена спрямо преди кризата туристическа активност както в страната, така и в чужбина, а също така и променени стереотипи.

Оказва се, например, че заради COVID-19, мнозина вече споделят интерес към места за почивка с по-малко хора. 63% твърдят, че с идването на коронавируса са започнали да избягват многолюдните места. 34% все пак не изпитват такива притеснения.

73% пък биха предпочели пътуване за почивка само с кола. 26% нямат такъв проблем. В тази ситуация едва ли само Ковид е решаващ фактор, но явно е, че по-изолираните форми на туризъм стават и по-предпочитани.

Позитивна новина е, че близо 2.3 милиона българи са виждали реклама на туризма ни. Това е може би първият път, когато в изследователската програма се улавя толкова сериозен дял, което се дължи на засилената активност на държавата в това отношение. Сред активно пътуващите за туризъм този дял е по-висок, а също и позитивните оценки за рекламната кампания в полза на родния туризъм.

Все още българите са разделени по отношение на идеята за т,нар. "ваксинационни паспорти” или "зелени сертификати": 50% по-скоро са съгласни, 43% обаче са против.

Най-добрата новина обаче е, че близо една трета от пълнолетните българи декларират, че вече са изкарали болестта или са се ваксинирали с две дози. Това означава, че ако се реализира планът на властите за нови над два милиона ваксинации до началото на летния сезон, то нормализацията на живота ни като че ли е близко.

ђеклама:
Разпечатай | Изпрати
» Напиши статия и ти
Още по темата:
Тагове:
Реклама:
Реклама: