Учени май откриха слабото място на коронавируса

Учени от университета в Тюбинген твърдят, че са открили пътя за лечение на заболелите от COVID-19. През последните месеци всички залагаха на ваксините, но един антивирусен медикамент би могъл да доведе до сериозен пробив в борбата срещу пандемията. След като такива медикаменти успяха да поставят под контрол ХИВ и Хепатит С, сега редица международни екипи работят на високи обороти за откриване на лекарство срещу коронавируса, пише Deutsche Welle.

Слабото място на коронавируса

Изследователите от Тюбинген твърдят, че са намерили слабото място на коронавируса. С помощта на компютърен модел те са установили, че могат да пресекат пътя на инфекцията към човешките клетки. Мишената, в която се прицелват, е ензим, известен като GK1. Чрез него вирусът „принуждава“ човешките клетки да произвеждат определени вещества и да ги „предоставят“ на вируса. А с тяхна помощ той бързо се размножава и разпространява в тялото. Ако този ензим бъде деактивиран, коронавирусът просто няма да може да се размножава в човешкия организъм. Д-р Андреас Дрегер от университета в Тюбинген твърди, че по този начин коронавирусът може да бъде тежко засегнат, без да се нанасят поражения на човешките клетки.

Дали това е дългоочакваният пробив в борбата срещу COVID-19? Д-р Бернхард Елингер от института „Фраунхофер“ смята, че постижението е отлично, но тепърва трябва да се види дали компютърният модел работи и в реалността. Учените от Тюбинген са оптимисти и смятат, че търесният ефект може да се постигне с помощта на вече налични медикаменти - в списъка с „кандидати“ влизат стотици вече сертифицирани вещества.

„Най-рано в края на тази година”

Всичко това обаче отнема време. След като се идентифицира правилното лекарство, тепърва трябва да се извършат различни изследвания и клинични тестове. Според д-р Елингер на сертифициран медикамент срещу коронавируса може да се разчита най-рано в края на годината.

#коронавирус #учени