АПИ: До края на седмицата приключва преасфалтирането на първите 12 км от нагънатата отсечка на „Тракия“

АПИ: До края на седмицата приключва преасфалтирането на първите 12 км от нагънатата отсечка на „Тракия“
АПИ
A A+ A++ A

Строителните дейности вървят по график, независимо от усложнената епидемична обстановка, и до края на следващата седмица ще завърши ремонтът на първите 12 км от АМ „Тракия“ в платното за Бургас – след п.в. „Белозем“ до п.в. „Оризово“. Това съобщи пред БТВ председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски. Веднага след това ще започне ремонтът в платното за София в същия 12 км участък, като трафикът ще се осъществява двупосочно в ремонтираното трасе.

Председателят на АПИ напомни, че поетапно ще се ремонтира 52 км участък от АМ „Тракия“ от 156-ти до 208-ми км и от днес започват строителните работи на още 2 км в платното за Бургас – от 198-ми км до км 200, тъй като той е най-компрометиран. Целта ни е преди зимата да завършим ремонтите на тези участъци, за да не затрудняваме трафика, отбеляза Терзийски и посочи, че в 40-километровия участък от Оризово до Стара Загора ще се ремонтира и в основата, защото на места е компрометирана, както и отводняването.

Георги Терзийски информира, че строителните дейности по разширяването на 6 км от Южната дъга на Софийския околовръстен път между кв. „Младост“ и АМ „Тракия“ изпреварват графика и има уверението на строителя, че обектът ще бъде завършен предсрочно. Почти шест месеца по-рано от предвиденото по договор ще приключи и строителството на участъка от АМ „Европа“ между Драгоман и Сливница и през ноември т. г. в 17-километровата отсечка ще може да се пътува.

До края на ноември ще приключи и ремонтът на първите 3,8 км от Северната дъга в района на Нови Искър и Требич. През следващата година ще продължи обновяването на още около 17 км от трасето от пътния възел със Северната скоростна тангента до пътния възел с „Ботевградско шосе“ – общо 20 км дълго чакан ремонт от столичани.

Георги Терзийски подчерта, че пътищата на много места не се ремонтирани повече от 30 години. Правим всичко възможно да работим бързо, но все пак това е въпрос на време, финансови средства и планиране, добави той. Запитан за състоянието на пътя през Своге, ползван сега като обходен маршрут заради модернизацията на пътя Мездра – Ботевград, Георги Терзийски увери, че и при засиления трафик в момента АПИ го поддържа в добро експлоатационно състояние. Той подчерта, че, ако се спазват всички правила за движение, пътят не създава опасност и призова шофьорите да карат внимателно, със съобразена скорост и да подготвят автомобилите си за зимния сезон.

В условията на извънредна епидемична обстановка АПИ е платила от началото на годината досега над 860 млн. лв. на изпълнителите, като не е забавено нито едно плащане, отбеляза още Георги Терзийски. Това гарантира строителният бранш да бъде устойчив дори по време на пандемия. Той подчерта, че агенцията възлага дейности, спазвайки Закона за обществените поръчки /ЗОП/ и внушенията, че ЗОП се заобикаля, са абсолютно неуместни.

Терзийски посочи, че президентът и президентската администрация досега не са отправяли искания към АПИ за договорните взаимоотношения с дружеството „Автомагистрали“. Когато е отправяно искане от когото и да било, винаги сме отговаряли. Не делим хора и институции, подчерта още той. АПИ изпълнява договорите си с „Автомагистрали“ ЕАД и плаща на дружеството това, което е предвидено по договор. На АМ “Хемус“ кипи усилен труд, изграждат се съоръжения, насипи, изкопи, работят хиляди работници, за да изпълним поетите ангажименти и да направим цялата автомагистрала максимално бързо, така че да развиваме Севера, подчерта председателят на АПИ.



#Георги Терзийски #АПИ #магистрала "Тракия" #ремонт #Околовръстен път

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »