4 млн. лв повече за туристическа реклама на България

4 млн. лв повече за туристическа реклама на България
A A+ A++ A

С 4.1 млн. лева се увеличават средствата за национална туристическа реклама през следващата година.

Това стана ясно по време на заседанието на Националния съвет по туризъм (НСТ) в четвъртък, съобщиха от пресцентъра на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ).

В него се включиха министърът на икономиката Трайчо Трайков, заместник-министърът Иво Маринов, зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, председателят на Комисията за защита на потребителите Веселин Златев, представители на министерства, ръководители на специализирани и браншови организации от сектора.

Ръстът в средствата ще бъде основно за сметка на проектите, финансирани по линия на Оперативната програма „Регионално развитие“ (ОПРР), стана ясно от срещата.

През 2011 г. предвидените средства за национална туристическа реклама бяха 18.7 млн. лв., от които 7.7 млн. лв. по програмния бюджет на МИЕТ, а останалите - по ОПРР.

За 2012 г. общата сума е 22.8 млн. лв. Осем млн. лв. от тях са осигурени от бюджета на МИЕТ, а останалите – по ОПРР, се разбра на заседанието.

„Вече сме се споразумели да организираме редовни срещи на представители на всички министерства, за да се установи каква е подготовката за съответния сезон, а в края му ще се правят анализи и ще се посочват мерките, които са необходими за подобряване на качеството на туристическите услуги. Ще засилим контрола, както направихме в енергетиката“, заяви Трайчо Трайков.

МИЕТ вече прилага методика за оценка на ефективността на предлаганите туристически продукти в страната, която показва каква е възвръщаемостта на вложените в тях средства, стана ясно още по време на заседанието.

Трайков подчерта, че винаги когато се говори за България като добро място за инвестиции, се споменава и туризмът, а в тази комбинация има особена синергия, която трябва да се развива максимално.

Министърът обърна внимание върху доброто представяне на страната ни на големите специализирани изложения в Берлин и Лондон, но подчерта, че и в наглед не толкова важни пазари има много неизползван потенциал.

Той даде за пример Македония, Узбекистан, Азербайджан, Полша, където има не по-малко платежоспособни туристи, отколкото в Швейцария.

Основните проблеми на някои от тези дестинации са транспортът и визите, каза още министър Трайков.

Той припомни, че при последните му посещения в Узбекистан и Азербайджан са водени преговори за чартърни полети за туристи, но за това са нужни също финансови гаранции и психологически комфорт в двустранните отношения.

България е получила предложения да бъде страна партньор на туристическите изложения в Скопие и Баку, както и за участие в предстоящите VІІІ световна среща и Изложение за приключенски туризъм в Люцерн, информира зам.-министърът Иво Маринов.

От следващата година по Оперативна програма „Регионално развитие“ ще може да се кандидатства по проекти за такъв вид атракции.

От януари до октомври 2011 г. България е посетена от 5.8 млн. чуждестранни туристи, което е с 4.4% повече спрямо същия период на 2010 г., сочи отчет на НСТ.

Приходите от международен туризъм за 9-те месеца на 2011 г. са 2.5 млрд. евро – ръст от 3.7%. През 2010 г. посещенията на чужденци у нас с цел туризъм са били 6 047 013 по данни на Световната организация по туризъм. Ръстът спрямо 2009 г. е 5.4%.

Догодина водещите послания в рекламната кампания в сектора ще са „България – модерна дестинация през четирите сезона“ (за европейските пазари) и „Открий България“ (за далечните – Азия, Америка, Близкия и Средния изток).

Фокусът пада върху специализираните продукти: културен, балнео, спа- и уелнес туризъм, и върху личностните ценности за потребителя, а не само на конкурентната цена.

При подбора на средствата особено внимание е отделено на модерните медии – уеб маркетинг, социални мрежи, високи технологии, новия туристически портал и др.

#България #Трайчо Трайков #Министерство на икономиката #енергетиката и туризма #МИЕТ #ОПРР #Иво Маринов #заместник-министър #Николай Нанков #Комисията за защита на потребителите #Веселин Златев #България #туризъм #реклама #Македония #Узбекистан #Азербайджан #Полша #Швейцария #Люцерн #Азия #Америка #Близък изток

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Туризъм
Последно от Туризъм

Всички новини от Туризъм »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"