Марияна Николова: България може да продължи да се рекламира като безопасна дестинация

Марияна Николова: България може да продължи да се рекламира като безопасна дестинация
A A+ A++ A

Промените, които дават правомощията, притежавани досега от Великото народно събрание, на Обикновеното, имат своите плюсове. Но нека видим какво ще предложат политиците. Един основен закон, като Конституцията, не може да статичен. Той може да е бил добър за времето си - преди 30 години. Това заяви вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова в "Здравей, България". Според нея трябва да бъде намален броят на депутатите, както и да бъде въведен институтът на инцивидуалната конституционна жалба.

"Всички промени на дневен ред ще бъдат обсъждани, дори с последната точка и запетайка, при това - нееднократно", заяви тя. И допълни, че премиерът е дал ясна заявка какво ще предприеме праветелството, в случай, че Велико народно събрание не бъде свикано. 

"Правителството даде ясна заявка, че има проблеми, които трябва да бъдат решени. Трябва на първо място да се мисли за гражданите. Затова и една оставка трябва да бъде внимателно премислена", каза Николова. 

Тя коментира и визията си за ресор туризъм. 

"Това, което застъпих, са ежедневните срещи с бранша и създаване на консултативен съвет с участие от бранша, научните среди и експерти", каза тя. 

До момента туристите в страната са около 1 360 000 души, като 1 милион от тях са българи. 

"Не можем да кажем, че летния сезон е успешен. Можем да кажем, че може да бъде спасен. Курортите по Южното Черноморие, като Царево, Китен, Лозенец, Приморско отчетоха ръст, а тези по Северното - Златни пясъци, Св. Константин и Елена - отлив, предимно на чужденци. 

До 15 август са обявени 460 свободни позиции в туризма.

Николова смята, че България може да продължи да се рекламира като безопасна дестинация, стига санитарните мерки да се спазват стриктно. 

"По нашето Черноморие, в курортите, няма нито един случай на болен от коронавирус. Във Варна става дума за клъстери. Предложението на бранша бе да се отдели статистиката за курортите, за да се наблегне на това, че няма случаи на вируса в тях", обясни тя намерението статистиката да бъде представяна по различен начин. Тя допълни, че има забележки по отношение на досегашната рекламна кампания на Министерството на туризма. От сега нататът акцент ще бъде поставян върху рекламата в социалните мрежи, която е значително по-евтина, но и ефективна. Около 500 000 лв. са заделени за реклама. 

Според министъра зимният сезон още е неясен, като той зависи изцяло от мерките, които ще бъдат предприети.

"Заявката, особено за българските туристи, е висока, виждам и предложенията на бранша. Ски спортовете са индивидуални, всички са с маски, спазва се дистанция. Може да има проблем при струпване на хора по лифтовете, но сме взели мерки за това, включително и за дезинфекция", обясни Николова. Тя посочи, че спадът в туризма е поне 40%.

Понастоящем в туризма са запазени над 18 000 работни места. В бранша в момента има над 330 000 заети лица. Повече от 3 000 се възползваха директно от предложените от правителството мерки, допълни вицепремиерът. 

Тя заключи, че мярката 80/0 е възможна, но тепърва предстои да бъде обсъдена от Тристранния съвет.

#Марияна Николова

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »