Разширяването на столичното околовръстно блокира трафика между „Младост“ и „Горубляне“

Разширяването на столичното околовръстно блокира трафика между „Младост“ и „Горубляне“
АПИ
A A+ A++ A

От 14 юни /неделя/ се ограничава движението по Южната дъга на Софийския околовръстен път /СОП/ в участъка между пътен възел „Горубляне“ и пътен възел „Младост“. Поради изграждането на нов надлез при 40-ти км от СОП се спира трафикът и в двете посоки, като преминаващите транзитно автомобили ще бъдат отклонявани от автомагистралите „Струма“, „Тракия“ и „Хемус“ към Северната скоростна тангента. Локалният трафик ще може да използва бул. „Александър Малинов“ и бул. „Цариградско шосе“, както и ул. „Самоковско шосе“ в кв. „Горубляне“ и ул. „Инж. Георги Белов“, които свързват кв. „Горубляне“ и кв. „Младост“.

Участъкът ще бъде затворен до 10-ти септември. Извършващите се дейности са свързани с разширението на над 6 км от Софийския околовръстен път II-18 в отсечката от пътен възел „Цариградско шосе“ до пътен възел „Младост“, които стартираха през октомври м. г.

Затварянето от неделя - 14 юни, на участъка от Софийския околовръстен път /СОП/ между ж. к. “Младост” и кв. „Горубляне“ ще създаде затруднения и неудобства на жителите и гостите на София, но това е единственият начин, за да се изгради модерна, удобна и безопасна за пътуване инфраструктура на столицата и агломерацията. Това заяви председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски при инспекцията на разширяването на околовръстния път в 6-километровия участък между кв. „Младост“ и пътен възел „Цариградско шосе“, която тази сутрин направи заедно със заместник-кмета на София Кристиан Кръстев.

Проверен бе надлезът при 40-ти км на СОП, които ще се разруши и на негово място ще се построи ново и модерно съоръжение. Това налага от 14 юни до 10 септември спиране на движението в отсечката от ж. к.  „Младост“ до Горубляне.

Съоръжението е построено преди повече от 40 години. Оттогава не е основно ремонтирано, изчерпало е своята годност и е опасно, обясни председателят на АПИ.

Георги Терзийски и Кристиан Кръстев обсъдиха и дейностите, които се предприемат по повод предстоящото затваряне на отсечката от околовръстния път между ж.к. „Младост“ и Горубляне.

Председателят на АПИ посочи, че съществуващият в момента двулентов околовръстен път ще бъде реконструиран в 6-лентов със средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари. Габаритът на пътя ще е 46 метра и ще позволява скоростта на движение да е 80 км/ч. Терзийски отбеляза, че 6-километровият участък от СОП между ж.к. „Младост“ и връзката с АМ „Тракия“ по договор трябва да е готова до края на 2021г., но с темповете, с които работят строителите, това може да се случи и по-рано. Инвестицията е за 142,7 млн. лв. с ДДС и е от републиканския бюджет.

С разширението на Южната дъга съществуващият двулентов околовръстен път ще бъде реконструиран в 6-лентов със средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари. С новото трасе ще се осигури връзка между автомагистралите „Струма” и „Тракия”, ще се улесни транзитният трафик от АМ „Европа“ и връзката с граничните пунктове с Турция и Гърция. Инвестицията е за 142,7 млн. лв. с ДДС и е от републиканския бюджет.

 

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"