НПО: Метрото губи пътници заради лошо ситуиране на станциите

НПО: Метрото губи пътници заради лошо ситуиране на станциите
Гражданските инициативи ще поискат безплатно метро за всички граждани. Новият лъч на метрото ще бъде открит на 31 август в присъствието на председателя на ЕК Жозе Мануел Барозу. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Правилно ситуирани метростанции, а не само трасета и диаметри са необходими за ефективността на столичното метро, твърди представителят на няколко граждански инициативи Димитър Димитров.

„Философията на правене на метро в общината трябва коренно да се промени, иначе ще продължи неефективната работа на този най-добър и най-скъп обществен транспорт," коментира Димитър Димитров като представител на инициативите „Метро за гражданите", „Нов устройствен план" и „Граждани за София".

Според него за първите 3 месеца на 2012 г. метрото регистрира спад на пътниците с повече от 20%, а втората линия, която струва 1 млрд. лева, ще бъде празна, предаде БГНЕС.

Основната част от критиките на Димитър Димитров бяха отправени към разположението на много от метростанциите, което според него пречи на метрото да достигне по-висока скорост и ефективност.

„Цялата територия около квартал „Мусагеница" ще бъде застроена и се появява парадоксът, че там в определени моменти нито слизат, нито се качват граждани," продължи Димитър Димитров.

По думите му, докато на площад „Плиска" градски транспорт чакат 200-300 човека, на метростанция „Жолио Кюри" слизат 20-30 души.

Според Димитър Димитров вторият метродиаметър ще загуби около 300 000 пътници заради това, че не е предвидена станция на бул. „България".

Той отправи критики и към дизайна на метростанция „Лъвов мост", определяйки го като „възможно най-качественият кич, даже лъвовете са обърнали гръб".

Едно от предложенията на гражданските инициативи е председателят на ЕК Жозе Мануел Барозу да разреши на премиера Бойко Борисов да направи метрото безплатно за всички пътници.

Според Димитър Димитров метрото може да се издържа единствено от наеми от обектите на неговата територия, които той очаква да генерират приходи от около 6 млн. лева.

„Надявам се пускането на метрото наистина да предизвика преоценка и дебат," заяви Димитров.

„Не е нормално най-скъпата инвестиция да има малък транспортен ефект, да е сравнително неудобна. Трябва да се даде възможност на общината, сега при разработките на трети метродиаметър, да разработи съпоставим метроринг, защото бъдещето на София се намира на двете страни на околовръстният път," каза още Димитър Димитров.

#метро #Димитър Димитров #метростанция

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"