КРС: Мобилните оператори да предупреждават за събиране на задължения

КРС: Мобилните оператори да предупреждават за събиране на задължения
Председателят на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) Веселин Божков. Снимка: ЕПА/БГНЕС
A A+ A++ A

Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) ще задължи операторите да информират абонатите при предприемане на действия по събиране на техни задължения, съобщиха от комисията в петък.

„Предвид общественото недоволство и многобройните жалби, постъпили в КРС срещу използването на недобросъвестни практики при извънсъдебното събиране на задължения на крайни потребители на електронни съобщителни услуги, регулаторният орган предприе действия по изменение на Общите условия за взаимоотношения с крайните потребители на предприятията, предоставящи гласови телефонни услуги", заявяват от институцията.

Стъпката идва след като наскоро председателят на КРС Веселин Божков обяви, че мобилните оператори използват фирми, които събират задълженията към тях чрез буквален рекет и силови методи.

„С оглед гарантиране защита на правата на потребителите и изпълнявайки законовите разпоредби, комисията ще изиска от предприятията да допълнят общите си условия с клауза, която ги задължава предварително и по подходящ начин (чрез кратко текстово съобщение – SMS, писмо с обратна разписка, записващ се телефонен разговор, писмо по електронната поща на посочен от абоната електронен адрес за контакти и др.) да информират абоната, че ще бъдат предприети действия по извънсъдебно събиране на негови неплатени парични задължения, включително и когато за целта ще се ползват услугите на трети лица (кредитни бюра, агенции за събиране на вземания и други)", допълни КРС.

„Предвид максимална прозрачност и осведоменост, операторите следва да информират потребителите както за размера и основанието на паричното им задължение, така и за третото лице, което ще събира вземането", казва още регулаторът.

„Мисията и основната цел на КРС винаги е била осигуряването на условия, за развитие на ефективна конкуренция на пазара и среда, в която потребителите да имат възможност за информиран избор на услуги и за пълноценно упражняване на техните права. В качеството си на регулаторен орган в областта на осъществяване на електронни съобщения и с оглед защита на обществения интерес, КРС призовава операторите към стриктно спазване на закона, както и за коректно и отговорно отношение към българските потребители", заключават от институцията.

#КРС #Комисия за регулиране на съобщенията #телеком #мобилни оператори #Веселин Божков #неплатени сметки #дългове

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Телеком и ИТ
Последно от Телеком и ИТ

Всички новини от Телеком и ИТ »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"