Жан-Гислен Ла Фонта: Пред инфраструктурата в България има сериозни предизвикателства за удължаване на жизнения й цикъл

Жан-Гислен Ла Фонта: Пред инфраструктурата в България има сериозни предизвикателства за удължаване на жизнения й цикъл
Sixense
A A+ A++ A

Жан-Гислен Ла Фонта е изпълнителен вицепрезидент на Sixense Group. Усъвършенстван бизнесмен и лидер с повече от 30 години динамично ръководство и иновативен кариерен път

ОБРАЗОВАНИЕ

1985 г., магистър по геология, Университет Париж VI: Пиер и Мария Кюри, Франция 1986 г., Следдипломна квалификация в областта на информационните системи, приложна за геологията, Университет Париж VI: Пиер и Мария Кюри, Франция

ТРУДОВ СТАЖ

1987 - 1996, SOLETANCHE Group - Франция

Проектен инженер: Проектиране и разработване на вградени информационни системи за управление и обработка на сондажни и фугиращи дейности.

Пример за големи и фундаментни проекти: язовир Пиедра дел Агила (Аржентина), линиите на метрото Eile и Meteor (Париж), метрото в Кайро и други.

1997 - 2016 г.

Основател и главен изпълнителен директор на SOLDATA Group, под шапката на SOLETANCHE Group

SOLDATA е международна компания, която е специализирани в геотехнически, структурни и екологични мониторингови услуги за смекчаване на рисковете при изграждане и експлоатация на обекти.

SOLDATA открива, измерва и моделира структурно, геотехническо и екологично поведение на строителни проекти (строителство на метрото, дълбоки изкопи, язовири, магистрали, железопътни линии,...). Нашето предимство е способността ни да трансформираме данните в информация.

От 2017 година

Изпълнителен вицепрезидент на SIXENSE Group, компания под шапката на групата SOLETANCHE FREYSSINET

SIXENSE е международна група с уникално предложение за консултации, услуги на място и управление на данни за строителни и инфраструктурни проекти.

 

Г-н Ла Фонта, според Вас какво е състоянието на българската инфраструктура?

В SIXENSE Group ние разглеждаме инфраструктурата като жив актив, който трябва да се справи със заобикалящата го сложна околна среда и по-силни ограничения, като същевременно удовлетворява нарастващите цели и изисквания. В България, както и във всяка друга държава от Европейския съюз, съществуват стари инфраструктурни активи с техните специфични предизвикателства за запазване и удължаване на жизнения им цикъл, както и текущи проекти (нова инфраструктура) с различни такива (опазване на околната среда и дивата природа, устойчивост).

Има ли много работа, която трябва да бъде свършена?

Инфраструктурните активи не са вечни, особено без подходящо наблюдение и поддръжка, така че винаги има работа за вършене, без значение дали разглеждаме нови проекти или се отнасяме към съществуващи активи.

Как се представя България по отношение на своята инфраструктура в сравнение с други страни в региона?

България е един от регионалните шампиони по усвояване на средства, свързани с инфраструктурни проекти, отпуснати от Европейския съюз. Също така, когато осъществяваме такива проекти, очакваме и да благоприятстваме нашето „know-how“ в преодоляването на предизвикателствата пред инфраструктурните проекти.

Има ли област, в която положението на инфраструктурните обекти се различава драстично в сравнение с другите?

Има 2 категории инфраструктура: линейна и нелинейна. Под линейна инфраструктура разбираме транспортна инфраструктура: пътна и железопътна. За нелинейна инфраструктура ства въпрос когато имаме водни язовири, сгради, функционални съоръжения и т.н.

И двете категории инфраструктури са изправени пред различни и сложни предизвикателства. За да оптимизираме управлението им, трябва да контролираме, диагностицираме и да извършваме цифровото моделиране, за да достигнем по-добър анализ и разбиране. Така че - да - има различни структури с различни предизвикателства.

Кой е по-добрият вариант - да се отстранят дефектите и да се модернизира старата инфраструктура или да се изгради нова такава, от нулата?

Това наистина зависи от случая. В Sixense Group използваме "холистичен подход", което означава, че наблюдаваме реалното състояние, инспектираме, като събираме различни данни (чрез Satellite InSAR, вземане на проби от материали), изчисляваме с помощта на нашата “голяма платформа от данни” “BEYOND” и оценяваме състоянието на старата инфраструктура, като предоставяме на нашите клиенти точното количество данни засягащи реалното състояние, след което предлагаме набор от решения.

Наскоро по време на бизнес форума за инициативата „Три морета“, който се проведе в Любляна, беше заявено, че на страните от Централна и Източна Европа са необходими инвестиции на стойност 500 млрд. евро до 2023 г., за да достигнат нивото на инфраструктурата на Западна Европа. Как бихте коментирали това и наистина ли е възможно такава сума да бъде инвестирана за такъв кратък период от време?

Най-вероятно да, с 500 милиарда евро, нивото на инфраструктурата на Централна и Източна Европа може да бъде увеличено, достигайки нивото на Западна Европа. Аз бих считал 2023 като много оптимистичен краен срок за такова развитие и ще предвидя малко повече време.

 

 

 

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Бизнес
Последно от Бизнес

Всички новини от Бизнес »