Иновативната сателитна технология на SIXENSE отваря перспективи за завършване на „Струма“

Иновативната сателитна технология на SIXENSE отваря перспективи за завършване на „Струма“
АПИ
A A+ A++ A

Българското правителство е уверено, че автомагистрала "Струма" ще бъде завършена до 2023 г., обясни Николай Нанков, министър на регионалното развитие. Европейската комисия поднови одобрението си за отпускане на субсидии от 628 млн. лв. За изграждането на останалите 40 км автомагистрала, за участъците между Благоевград и Крупник, както и между Кресна и Сандански.

Ето защо Novinite.com проведе дискусии с Ренел Добре, представител на SIXENSE за България, за установяване на наличните технологии и експертиза на SIXENSE. В действителност компанията предлага технологии, които са особено подходящи за предизвикателствата на проекта за автомагистрала „Струма“, особено ATLAS InSAR, новата иновативна сателитна технология на SIXENSE.

Ренел Добре представи това новаторско решение в следните условия:

„SIXENSE предлага истинска иновативна система за сателитно наблюдение, наречена Atlas InSAR (Interferometric Synthetic Aperture Radar) технология, която е идеална за големи инфраструктурни строежи и в момента се прилага към различни проекти по целия свят. Какво е главното предимство? Да помогне ръководители, дизайнери, инжинери и всички, които участват в железопътни, пътни или тунелни строителни проекти (наред с други), за да облекчи рисковете и да идентифицират критични точки, преди да стартират проекта си, както и по време на проект, за да посрещнат евентуални предизвикателства по време на строителството и дори след това на своята схема за мониторинг. Това е особено важно при разглеждането на нова инфраструктура, построена в напълно нова зона, която никога не е била проучвана и за която не съществуват предишни данни или проучвания. Благодарение на събирането на сателитни данни SIXENSE (комбиниране на данни от два различни сателита), критичните точки могат да бъдат анализирани с точност от няколко сантиметра или дори милиметра.

Това предварително, профилактично и превантивно инженерно решение позволява идентифицирането на допълнителни критични точки, които е невъзможно да бъдат открити в зони, които никога не са били изследвани: това означава, че действителният проект може да бъде подобрен преди започването на строителството. Това, разбира се, е безценно, когато става въпрос за проверка на градските и много гъсто застроените площи, за да се установи влиянието, което един строителен проект ще има в по-широк мащаб, върху други проекти или екосистеми. Нещо повече, Atlas Satellite InSAR играе по-дългосрочна роля, като оценява влиянието на проекта върху местната география, например анализира риска от свлачища.”



Най-голямото предизвикателство: Кресненското дефиле

Регионалният министър Николай Нанков определи Кресненското дефиле като най-голямото предизвикателство за целия проект: участък от около 21 км, който ще бъде създаден между 2019 г. и средата на 2023 г. Резултатът от избора, който отне повече от 10 години. Екологията не противоречи на развитието и строителството, а строителството не изключва екологията, настоя регионалният министър, добавяйки, че всички европейски и български норми ще бъдат спазени. Секцията на Кресненското дефиле ще се нуждае от изграждането на две ленти в посока София, разширявайки по този начин сегашния път, изправящи и подсилващи насипи, както и изграждане на необходимата екологична инфраструктура за земноводни, влечуги и бозайници. Тя включва изграждането на най-дългия тунел, построен някога в България - тунел "Железница".

Още четете на iNews.bg

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"