БДЖ не вървяла към фалит, а към спасяване

БДЖ не вървяла към фалит, а към спасяване
Цифрите и фактите показват, че твърденията за умишлено водене на БДЖ към фалит са политическа импровизация, коментира Владимир Владимиров. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Цифрите показват, че БДЖ въври не към фалит, а към спасяване, заяви председателят на Борда на директорите на „Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров.

„Цифрите и фактите показват, че твърденията за умишлено водене на БДЖ към фалит са политическа импровизация и търсят извличане на политически дивиденти по един доста непочтен начин," коментира Владимир Владимиров в интервю за „Фокус".

Той припомни, че обвиненията към ръководството на БДЖ идват от двама транспортни министри в предишни правителства – Петър Мутафчиев и Николай Василев, както и от синдикалиста Петър Бунев и от бившия директор в железниците Симеон Ананиев.

„Загубата на БДЖ през 2009 г. е 70 млн. лв., през 2010 г. е 46 млн. лв., през 2011 г. е 40 млн. лв. За първите шест месеца на 2012 г. загубата на БДЖ е само 9 млн. лв., при положение, че за същия период в предходната година е 22 млн. лв. Задлъжнялостта на БДЖ за 2009 г. беше 825 млн. лв., за 2012 г. е 740 млн. лв.," изреди Владимир Владимиров

Показателят за производителност на едно лице от БДЖ се е повишил с 29% за периода от 2009 г. досега, на един локомотив - с 15%, а на един вагон - с 10%, посочи още председателят на Борда на директорите на „Холдинг БДЖ"

Освен това, по думите му, рентабилността на влаковете само за последните 6 месеца се е повишила с 6%.

„Всичките тези цифри показват точно обратната тенденция – не към фалит, а към спасяване на дружеството. Всички тези постижения и реформи, които сме направили в БДЖ са без един допълнителен лев от държавата и без нито един лев заем," заяви Владимир Владимиров.

По думите му причина за големите проблеми на БДЖ е това, че от 2005 г. до 2009 г. задлъжнялостта на дружеството се е увеличила от 417 млн. лв. на 825 млн. лв.

Само за този период задълженията към банки нараснали от 166 млн. лв. на 572 млн. лв., което е увеличение с 405 млн. лв.

„Това се допълва от факта, че за периода от 2005 г. до 2009 г. „БДЖ – Пътнически превози" е недокомпенсирано с 200 млн. лв., които държавата е трябвало да даде на дружеството, но по неизвестни причини не ги е предоставила. Това е продължение на една политика, която е започнала още от 2002 г., защото недокомпенсирането на БДЖ за периода 2002 г. – 2005 г. е 100 млн. лв., а задълженията от 2002 г. до 2005 г. са се увеличили от 196 млн. лв. на 417 млн. лв. Нещо повече, увеличаването на задлъжнялостта с 629 млн. лв. за периода 2002 – 2009 г. е гарнирана с огромна перманентна оперативна загуба. Виждате каква политика се е провеждала за период от 8 години и в каква посока води тя," посочи още Владимир Владимиров.

#„Холдинг БДЖ" #Владимир Владимиров #БДЖ #Петър Мутафчиев #Николай Василев #Петър Бунев #Симеон Ананиев

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »