175650 статии       |       372 интервюта       |       1513 снимки       |       38133 абоната       |      
USD 1.72838| EUR 1.95583| GBP 2.18712|
In English На русском
Вход

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   БрекзитИЗБОРИ 2019

Размер на шрифта:   

Калоян Паргов: Шофьорите в градския транспорт роби ли са?

13 февруари 2019, сряда / 11:39; Коментари: 0
Send to Kindle
Калоян Паргов: Шофьорите в градския транспорт роби ли са?

Шофьорите в градския транспорт роби ли са? Отговор на този въпрос очаква председателят на БСП – София и на групата на социалистите в СОС Калоян Паргов от директорите на столичните дружества „Автотранспорт” и „Електротранспорт” Слав Монов и Евгений Ганчев, както и от председателя на Комисията  по транспорт и туризъм към СОС Екатерина Йорданова, от заместник-кмета с ресор „Транспорт” Дончо Барбалов и от кмета Йорданка Фандъкова. Лидерът на столичните социалисти се срещна с шофьори от двете дружества, които от днес официално протестират символично като работят, облечени с жълти жилетки и с поставен надпис „Протест” на предното стъкло.

„От това, което чух, вече имам обяснение защо е толкова голям недостигът на водачи в столичния градски транспорт, коментира Калоян Паргов. – След срещата ми с шофьорите имам редица въпроси, на които бих искал да получа отговори.  Вярно ли е, че месечният график на работа и почивки не се спазва и има натиск върху шофьорите да поемат извънредни часове работа под заплаха, че ще бъдат уволнени? Вярно ли е, че съществуват вътрешни правилници в дружествата, които регламентират санкции и по този начин са отнемани неправомерно възнаграждения на шофьорите. Вярно ли е, че болничните не се изплащат с месеци, а се „разследват”? Вярно ли е, че се допуска един шофьор да работи в две поредни смени в един ден? Вярно ли е, че в последните два месеца има 5 инцидента с шофьори в столичния автотранспорт? Вярно ли е, че в момента има превозни средства в градския транспорт, които се движат с гуми на по 250 000 км при положение, че по закон те трябва да се сменят на 100 000 км? Верни ли са твърденията за психологически тормоз на шофьори, които решат да се оплачат от условията на труд? И ако наистина е такова положението в столичните транспортни дружества, как очакват ръководствата им да има желаещи да работят в тях?”.

Калоян Паргов добави, че се надява да чуе цялата истина за натрупаните проблеми в столичния градски транспорт още на днешното заседание на Комисията по транспорт и туризъм, както и обяснение защо групи шофьори протестират символично от днес.

„Очаквам и конкретни предложения за справяне с проблемите, каза още Калоян Паргов, който е заместник-председател на Комисията по транспорт и туризъм. – С колегите от групата на БСП настояваме за пълни отчети. Искаме да знаем кой какво е свършил или не е свършил в работата си и съответно каква отговорност ще понесе за действията си. Защото тази безотговорност не може да продължава. Крайно време е Столична община и ръководствата на транспортните дружества да си дадат ясна сметка, че най-важни от всичко са безопасността и защитата на живота и здравето на гражданите, както и качеството на транспортното обслужване. За нас, социалистите, водещ в работата ни е принципът „Пътникът на първо място”. За да се изпълни това, работниците в градския транспорт трябва да бъдат обезпечени изцяло, тъй като носят пряка отговорност за живота и здравето на гражданите, които обслужват”.

ђеклама:
» Абонирай се безплатно за НОВИНИТЕ всеки ден
Разпечатай | Изпрати | Абонирай се за дума
» Напиши статия и ти
Реклама:
Реклама:

Абонирай се за
НОВИНИТЕ БЕЗПЛАТНО