Седмо гостуване на Националната ни опера в Япония

Седмо гостуване на Националната ни опера в Япония
Софийска опера и балет
A A+ A++ A

 

Софийската опера влезе в галактиката на големите и престижни световни оперни центрове, гостуващи в Япония, страната с най- голям музикален пазар. Така  и нашият национален оперен театър мощно завоюва с редовни гастроли Страната на изгряващото слънце и отново през октомври т.г. , за седми път, ще представи едни от най-успешните си постановки „Турандот” от Пучини и „Кармен” от Бизе.

Големият интерес към гастролите на Софийската опера е от страна не само на хилядната публика, която вече винаги чака с нетърпение българите, но е била уважена и от Императорското семейство, което посещава спектаклите  още в първия гастрол на Операта ни и изразява лично възторга си в среща с режисьора Пламен Карталов. Той е спечелил доверието на японската импресарска агенция  и така открива с постановките на "Джоконда" и "Турандот" пътят на Националната опера към Япония.

Отлични са впечатленията и оценките и на зрителите, както и на музикални критици, импресарии и на политици, записани пред камерата на телевизионна журналистка Даниела Кънева за БНТ. Можем да се гордеем с мненията им:


„Гостуването на Софийската опера в Япония е много важно събитие. Изключителен театър, един от най-добрите в света”.

Софийската опера не се уповава  единствено на прочутата магия на българските гласове, а има таланта и потенциала да бъде един от първите оперни театри в света – съвременен театър, органично вплел в едно певческо майсторство, оркестър, хор, музикално ръководство и режисура, която превръща всички на сцената – и солисти, и хористи, и статисти в актьори. Те не само пеят до съвършенство партиите си, но и играят – както във всеки драматичен театър.”

Софийската опера отстоява своята артистична и музикантска идентичност и е един съвременен оперен театър с многопосочно въздействие върху публиката.”

Много можем да научим от постановката на „Джоконда”, за първи път  играна в Япония”.

Турандот” е с иключителни гласове. Оркестърът е много добър. Сцената е много ефектна, органично слят спектакъл”.

В първите и следващи гастроли на Софийската опера са участвали Гена Димитрова, Ана Томова- Синтова, Никола Гюзелев, Владимир Стоянов, Кирил Манолов, Костадин Андреев, Камен Чанев, Бойко Цветанов, Мария Белчева, Мартин Илиев, Радостина Николаева, Цветана Бандаловска, Мариана Цветкова, Бисер Георгиев и още много други звездни български гласове от  трупата на Софийската опера.

Голям е броят и на постановките представяни до сега в Токио, Осака, Нагоя, Фукуока, Хирошима и други японски градове, чиято публика още помни: „Джоконда” от Понкиели, шедьоврите на Пучини „Турандот”, „Бохеми”, „Тоска” и „Джани Скики”, Вердиевите „Отело”, „Бал с маски” и „Риголето”, „Селска чест” от Маскани, „Княз Игор” от Бородин и др.

На въпрос на журналист към Николас Пейн - директор на международната асоциация „Опера Европа“, членове на която са 187 оперни компании от 42 страни, включително и нашия театър, по какво Софийската опера се отличава от западните оперни театри, той отговоря: „Тук има нещо, което в повечето западни театри е загубено. Чувството за ансамбъл, за екип. Вашата опера има идентичност. Докато западните опери, които наемат за спектаклите си певци от цял свят, все повече се уеднаквяват. Кажете, къде другаде по света може да бъде поставен целият „Пръстен на нибелунга“ с изцяло национален състав?“

 

В тазгодишния седми поред японски гастрол, импресарската агенция е избрала две постановки за единадесет спектакъла. Това са „Кармен” от Бизе и отново за трети път „Турандот” от Пучини. В главните роли” участват само български артисти: Надя Кръстева, Камен Чанев, Гергана Русекова, Костадин Андреев, Даниел Дамянов, Радостина Николаева, Бисер Георгиев, Светозар Рангелов, Веселин Михайлов, Таня Иванова, Габриела Георгиева, Атанас Младенов и др. Диригенти са Кеатаро Харада и Григор Паликаров.




Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Култура
Последно от Култура

Всички новини от Култура »