Билетната система на жп гарата в София създава неудобства

Билетната система на жп гарата в София създава неудобства
A A+ A++ A

В разгара на летния сезон, на Централната жп гара в София се извиват големи опашки от пътници всеки ден към обяд. Причината е, че тя все още не е снабдена с новата онлайн система за издаване на билети, а 71 гари в цялата страна вече работят с нея. Минути преди обедната почивка на касиерката Ралица, пред гишето ѝ се струпват нетърпеливи пътници. Ралица - касиер: Доста опашки! Гледаме да не се изнервяме, но понякога дори самите пътници и те наклаждат огъня. Проблемът се обостря през лятото, когато десетки се редят за билети до морето. Защото гарите във Варна и Бургас вече са въвели съвременната система на БДЖ, която показва в реално време заетите места. И когато в София някой поиска двупосочен билет, се оказва проблем. Калин Маринов - ръководител в отдел "Продажба и обслужване" в БДЖ: От гара София трябва да поискат свободна резервация от гарите Варна и Бургас. Това става по телефон. Отнема средно 5 минути. Но може и повече, ако отсреща са заети с нововъведението, което според пътници и служители, все още не е разработено добре. По думите им платформата е тромава и понякога дава отклонения. Маргарита например се опитала да купи на мъжа си билет за инвалид в първа група, но не успяла. Маргарита - пътник: Системата не давала и му дадоха пенсионерски. Въобще не знам. Сега тъкмо се двоумим как да си вземем тука билета. Ралица - касиер: По-бавничка е, но пък е добра. Платформата се внедрява от декември миналата година и вече работи на 71 гари у нас. Остават още 70, сред които и Централната жп гара. Очаква се това да стане в края на октомври. Калин Маринов - ръководител в отдел "Продажба и обслужване" в БДЖ: Тук все пак гара София е с най-голям пътникопоток и изисква повече подготовка и усилия и от наша страна, и от страна на разработчика, затова неслучайно сме я оставили на последно място. Амбицията е вбъдеще всички гари в реално време да могат да следят издаването на билети в цялата страна. Следващото предизвикателство по план е да се внедри системата и сред кондукторите чрез специални таблети. А до тогава ни остава да се заредим с търпение.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"