Синдикатите: БДЖ ще колабира с „Бюджет 2012“

Синдикатите: БДЖ ще колабира с „Бюджет 2012“
A A+ A++ A

Парите, предвидени за БДЖ в „Бюджет 2012“, не са достатъчни и това ще спре движението на влаковете, заяви председателят на Съюза на българските железничари Петър Бунев.

Субсидията, която отдел „Пътнически превози“ към БДЖ ще получи от Министерството на финансите за 2012 г., е същата като за 2011 г. – 170 млн. лева, коментира Бунев, цитиран от Money.bg.

Според доклада към „Бюджет 2012“ железниците ще получат капиталови трансфери, които са с 30 млн. лева по-малко от договореното в меморандума между министъра на труда и социалната политика Тотю Младенов, вече бившия транспортен министър Александър Цветков и представителите на синдикалните организации.

Меморандумът предвиждаше капиталов трансфер за следващата година от 50 млн. лева, а според плана за бюджета той ще бъде не повече от този за 2011 г. – 20 млн. лева.

Тези пари ще стигнат само да бъдат закупени новите спални вагони, които се произвеждат в Турция, смята Бунев.

В становище Министерството на финансите обяснява мотивите си да не увеличи сумата по капиталовите трансфери за компанията: „Независимо от ремонтите, които се предприемат, конструкцията на 70 на сто от вагонния парк на „БДЖ – Пътнически превози“ е морално и физически остаряла и не позволява модернизация в съответствие със съвременните изисквания – автоматично затваряне на вратите, климатични инсталации, пожароизвестителни системи и други“.

На практика това означава, че тези вагони ще функционират, докато са технически годни за това, посочва Бунев.

Българските държавни железници са в затруднено финансово положение от 20 години, но през последните месеци положението им се влоши значително.

През септември финансовото министерство замрази действията по вземане на заем от Световната банка за БДЖ, защото дружеството не беше показало напредък в реформите, които трябва да изпълни като условие по договора за заема.

Германската банка kfw пък заплаши, че ще обяви за продан електрическите мотриси, които компанията е закупила със заем от финансовата институция – заем, който не е обслужвала вече повече от година.

Служителите на БДЖ също недоволстват през последните месеци заради предстоящите структурни промени, в които много хора ще бъдат съкратени или прехвърлени в други дружества. Синдикатите на няколко пъти заплашваха компанията със стачка.

#БДЖ #Петър Бунев #бюджет 2012 #капиталови трансфери #субсидия #Тотю Младенов #Александър Цветков #Министерство на финансите #министър на труда и социалната политика #Министър на транспорта

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"