4-ти ден жп стачка с пълна пара

4-ти ден жп стачка с пълна пара
Стачката на железничарите продължава вече четвърти ден. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Четвърти пореден ден продължава стачката в БДЖ, като пътническите и товарните влакове отново не се движат на територията на цялата страна между 08.00 и 16.00 часа.

През третия ден на стачката от Централна гара София, гара Перник, гара Мездра, гара Горна Оряховица, гара Пловдив, гара Бургас не бе пуснат нито един влак.

От 261 влака, спряха 201 като процентът на спрените влакове е 77, според данни на синдикатите.

В събота в предаването „Седмицата“ по Дарик радио министърът на транспорта Ивайло Московски заяви, че работещите в железниците са наясно, че алтернатива за спасяването на БДЖ няма, а стачката е провокирана от ръководството на синдикатите.

„Проблемите са тежки, защото, ако кредиторите предприемат по-сериозни действия, дружеството ще бъде обявено в несъстоятелност“, обясни Московски.

Той подчерта, че исканията на синдикатите са по-широкообхватни от това, което правителството предлага като спасителни мерки за дружеството, и затова няма как управляващите да се съгласят с тях.

Министър Московски уточни, че ако дружеството бъде оздравено, ако доверието на кредиторите и хората към БДЖ се върне, то през 2013-2014 г. Европейската комисия ще ни отпусне 600 млн. лева за нови влакове.

Според транспортния министър, ако стачката остане в краткосрочен план, ще се икономисат разходи, но в дългосрочен план - ще се изгуби цялостният потенциал на железниците.

По думите му въпреки планираното увеличение на цената на билетите влакът ще си остане най-евтиният вид транспорт, но и най-некачественият. Московски не скри, че подвижният състав на железниците е абсолютно амортизиран, на 25 години е, а „вагоните с усилия се пускат в що-годе приличен вид“.

До стачката се стигна, след като на 4 ноември от ръководството на БДЖ обявиха поредица от мерки за оздравяване на компанията.

Сред тях са намаляване на персонала с над 2000 служители, повишаване на цените на билетите, намаляване на броя влакове в движение, като това няма да доведе до закриване на линии, както и приватизация на „Товарни превози“ и продажба на неоперативни активи.

#БДЖ #синдикати #протести #стачка #жп #Ивайло Московски #Министър на транспорта #Петър Бунев #влакове #кредитори

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай