Редица нарушения в Спешните отделения на болници в страната

Редица нарушения в Спешните отделения на болници в страната
A A+ A++ A

За миналата година инспекторите от Медицинския одит са установили пациенти, които не са получавали качествена грижа, а в други случаи са плащали за безплатни услуги. В много от Спешните отделения е отчетен ръст на пациенти, които не са успели да се свържат с личния си лекар.

Най-честите нарушения на спешните отделения - пропуски в медицинската документация и преценка на състоянието на спешния пациент без консултация с друг специалист.

Емил Велчовски - главен секретар на ИА "Медицински одит": В немалко случаи пациентът се връща, точно поради грешна преценка. Имахме един такъв случай в Севлиево. Един дядо с хипотрермия е върнат. на другия ден той е починал. В други случаи - пациенти са плащали, без да е необходимо.

Емил Велчовски - главен секретар на ИА "Медицински одит": В болницата в Силистра установихме при една проверка около 55 случая, при които е извършена екстракция на кърлеж и пациентите са заплатили за това нещо. Освен пациентите, за тези случаи е платило и Здравното министерство. То плаща на спешните отделения за всеки преминал спешен пациент. В периода април-юни 2017 г. през спешното отделение на частна болница в Пловдив са преминали с 50% повече пациенти, в сравнение със същия период на 2016 г.

Проверката на здравната инспекция за причините - лични лекари от ДКЦ-то на болницата насочвали свои пациенти с кашлица и хрема към спешното отделение в извън работно време. По документи тази дейност трябвало да се осъществява от дежурен кабинет.

д-р Сийка Димчева - директор Дирекция "Медицинска дейност" - РЗИ-Пловдив: ДКЦ "Пълмед" до момента на проверката няма регистриран такъв кабинет в структурата си.

д-р Заприн Пепелов - управител на ДКЦ и зам.-директор УМБАЛ "Пълмед": Винаги е имало кабинет, неотложен, регистриран, където са провеждани тези прегледи. Медицинският одит e издал предписание за разкриване на кабинет за неотложна помощ към болницата, което е изпълнено през октомври миналата година. В спешните отделения на други болници в страната също отчетено увеличение на преминалите пациенти.

Във Видин спешна помощ са търсили предимно неосигурени и пациенти, които не са успели да открият личния си лекар. Когато личните лекари ги няма, към бърза помощ трябва да се обърнем. Ние сме на 40 километра. Аз съм от Бранковци, нямаме лекар там тука винаги. В писмен отговор от болницата обясниха, че не отказват помощ на неосигурените, за да избегнат конфликти, а пациентите, които не откриват личния си лекар, ги търсели, защото кабинетът за неотложна помощ не работи пълноценно.

Емил Велчовски - главен секретар на ИА "Медицински одит": Това е зависимост, която рефлектира върху разходването на средствата по бюджета на МЗ, за сметка на организацията на дейността на ОПЛ. Здравното министерство и касата започват съвместни проверки на лични лекари и кабинети за неотложна помощ. Работна група от експерти и лекари ще търси възможности за решаване на проблема.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Здраве
Последно от Здраве

Всички новини от Здраве »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"