
Русе и Гюргево строят четирилентов път от Дунав мост за 7 млн. евро

Русе и Гюргево правят четирилентов път от Дунав мост с близо 7 млн. евро по проект за разработване на паневропейски транспортен Коридор № 9.
В церемонията по подписването на договора участваха кметът Пламен Стоилов и държавният секретар на Министерството на регионалното развитие и туризма на Румъния Марчел Йоан Болош, предаде БГНЕС.
В България трансграничният проект предвижда реконструкция на отсечката по бул. „Тутракан“ от Дунав мост до Захарна фабрика.
Електрическите мрежи, както и водоснабдителните, канализационните и телекомуникационните ще бъдат рехабилитирани, а пътното платно ще бъде разширено до четирилентов път.
Подобряването на тази комуникационна връзка с центъра на Русе е крайно необходимо предвид множеството фирми, които се намират в района, и постоянния поток на леки автомобили от моста.
Ще бъде изработена и обща система за събиране, обработка и обмяна на информация, която ще позволи по-добро управление на трафика с цел предотвратяване на задръствания и пътнотранспортни произшествия.
Подписването на договора е забавено с две години поради уточняване на различни детайли по документите.
Въпреки това от Община Русе са убедени, че ще успеят да се вместят в крайния срок от 31 декември 2013 г.
„Бул. „Тутракан“ е една от входно-изходните магистрали на Русе. Тя е в изключително лошо състояние, но след 36 месеца смятаме, че ще разполагаме с една реконструирана пътна артерия, която отговаря на всички европейски стандарти“, каза кметът Пламен Стоилов.
Зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николина Николова изтъкна, че подписването на този договор не само подобрява достъпността до паневропейски Коридор № 9, но и спомага за развитието на туристическия потенциал и икономиката на двата региона.
„Обединяването на нашите усилия ще допринесе за подобряване на жизнения стандарт и за повишаване конкурентоспособността на нашите предприятия. Само с общи усилия можем да направим различен нашия дунавски регион“, допълни Николина Николова.
От своя страна Марчел Йоан Болош припомни, че България и Румъния вече трябва да се готвят заедно за следващия програмен период 2014–2020 г., за да използват основно потенциала на река Дунав и да го остойностят в евро.
„Днес подписваме един договор, който е свързан с пътищата, но следващите проекти вече ще бъдат свързани с речните пристанища и туризма, за да привличаме повече европейски пари“, увери Марчел Йоан Болош.
Още по темата:
- » В Румъния симулират ядрена авария. Властите към населението: Не изпадайте в паника
- » Ето какво отреди Фортуна за Купата на България
- » Поругаха химна на България: Появи се чалга версия на „Мила Родино“