205954 статии       |       407 интервюта       |       1527 снимки       |       38125 абоната       |      
USD 1.68577| EUR 1.95583| GBP 2.31821|
In English На русском

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   ПротестиКоронавирусБрекзитПо ваш сигналПарламентарни Избори 2021

Размер на шрифта:   

Жилищата у нас - все по-празни, но все по-скъпи

7 ноември 2017, вторник / 10:07; Коментари: 0
Send to Kindle
Жилищата у нас - все по-празни, но все по-скъпи
Източник: pixabay.com

Оказва се, близо 1 млн. от жилищата са необитаеми, но същевременно 1 млн. души живеят в пренаселени имоти и имат нужда от жилище. Това разминаване установи доклад на Световната банка, поръчан от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, информира БНТ.

Според доклада, имотният пазар в България е доста небалансиран. Призрачните домове са около 1 200 000. В София, това са 24% от жилищния фонд. В Софийска област достигат до 48%, в другите два големи области Пловдив и Варна процентът остава около 30.

Празни остават 43% от жилищата в селските райони, 25% от тези в градските райони или средно 30% от жилищата у нас. Обезлюдяването на жилища се увеличава, почти наравно със строителството на нови жилища.Броят на жилищата "в излишък" нараства от 677 000 през 2010 г. до 926 000 през 2014 г.

От друга страна цената на жилищата е много висока в сравнение със средните нива на доходите в страната ни. Около един милион души или 15% от населението живее в жилища, които се споделят от повече от едно семейство. А за домакинства с доходи под 1000 лева на месец е почти невъзможно да закупят или наемат свое жилище на пазарни цени. Повече от една трета от младите хора, въобще не могат да си позволят собствен имот и заради това живеят с родителите си.За 42% от едночленните домакинства и 31% от живеещите под наем разходите по поддръжка на жилището са сериозно бреме.

Според Световната банка държавата има слаба жилищна политика, а общините - почти нулева такава. Така България остава една от страните с най-ниски показатели на мобилност на домакинствата сред страните в преход.

ђеклама:
Разпечатай | Изпрати
» Напиши статия и ти
Още по темата:
Тагове:
Реклама:
Реклама: