Възможно ли е да върнем ерата на динозаврите

Източник: pixabay

Учените от Университета в Манчестър изразиха съмнение относно предишни изследвания, които претендираха, че са открили протеин от изчезнали динозаври, пише Profit.bg.

По-ранни проучвания, публикувани в списание Science, твърдят, че протеиновият пептид е оцелял от тиранозавър рекс на 68 милиона години. Това откритие доведе до разпространението на теории, според които учените биха могли да клонират ДНК и да пресъздадат изчезналите динозаври, както се случва в класическия филм на Стивън Спилбърг от 1993 г. „Джурасик парк“.

Според екипа от Манчестър обаче, откритите протеини биха могли да идват от кръстосано замърсяване с костите на щрауси или алигатори, като и двете са използвани в лабораториите, където се провеждат оригиналните изследвания. Изследователите не са се старали да опровергават констатациите на свои колеги, нито пък техните собствени открития окончателно отричат ​​възможността за клониране на динозаври.

Те първоначално изучават следи от колаген или протеин в костите и колко дълго могат да оцелеят те с течение на времето. "Това изследване показва, че замърсяването не може да бъде изключено", казва Майк Бъкли, зооартхолог (специалист, изучаващ древни животни) от Университета в Манчестър, който е и един от главните изследователи, според Travel + Leisure.

Те откриват, че не е доказано, че колагенът е оцелял повече от 3.5 милиона години и че протеините, за които се твърди, че са от динозаври, може би идват от друго животно.За любителите на "Джурасик парк" изследването може да е разочароващо, но не всичко е загубено. Древната ДНК е област на изследване, върху която палеонтолозите все още работят и нищо не може да се изключи. "Колкото повече разбираме как оцеляват тези древни молекули, толкова по-вероятно е да открием истинска древна ДНК, от която бихте могли да се възползваме", казва Бъкли.

#динозаври #клониране #Манчестър