Нанков: Липсата на експертни кадри в АПИ създава проблеми

Нанков: Липсата на експертни кадри в АПИ създава проблеми
Източник: МС
A A+ A++ A

Повече фирми ще строят едновременно тунела "Железница" от най-трудния участък на магистрала "Струма" на три части, за да се избегне загуба на еврофинансиране. Това заяви пред БНР министърът на регионалното развитие Николай Нанков.

"Трябва да рестартираме всичко останало, с оптимизирани, съкратени срокове", коментира министърът. По негови думи строежът на тунела трябва да се редуцира поне с 400 дни. "Чисто технологично ще търсим вариант как да бъде изграден тунелът в съкратените срокове, но мисля, че това е постижимо".

Нанков допълни, че инженерите в АПИ обосновават и преработват обществената поръчка. "Нашето желание е дори, от инженерна гледна точка, да пуснем обществената поръчка на обособени позиции - пътното платно до тунела, самият тунел, като втора, и съответно съоръженията и пътните платна след тунела - като трета обособена позиция.

Това означава, че повече фирми ще строят едновременно и по-бързо при съкратените срокове, каза още Нанков. Министърът посочи, че ОВОС във връзка със строителството на отсечката на АМ "Струма" в района на Кресненското дефиле е вече готов и в момента се проверява от консултанти. "Ще се забавим с ОВОС, тъй като има два или три пункта, които трябва да бъдат доработени, по-специално в оценката за съвместимост". Така срокът, в който ще бъде внесен в МОСВ, ще е началото на юни.

"Хронограмата, която следваме, е 2019-та да стартираме реалното изграждане. Стигнем ли дотам, мисля, че в рамките на настоящия програмен период ще успеем да приключим успешно и най-тежкото трасе на "Струма", допълни Нанков. По негови думи финансирането е налично, но в някои от вариантите оскъпяването е повече от два пъти спрямо други предложени варианти. С това заключение министърът визира варианта с тунел и вариантите с разширяването на сегашното трасе или източния вариант - изнасяне на второто трасе на изток от съществуващото в момента. 

Нанков очерта и финансовите измерения. "При единия случай европейско финансиране е налично, във втория случай - национално съфинансиране в огромни размери. Трябва да балансираме интереса между екологичното развитие, икономическото такова и социалното. Знаем всички, че това е един от най-тежките и опасни участъци от гледна точка на пътната инфраструктура".

Вътрешният одит на Министерството на регионалното развитие и благоустройството в момента проверява всички обществени поръчки, добави още Нанков. Той уточни, че с оглед на оптимизирането на процеса и по-голяма прозрачност в процеса на провеждане на обществените поръчки предстоят структурни промени в АПИ. Идеята на промените е да се постигне по-добро функциониране в оперативен план. Към момента пътните специалисти в Агенцията са под 8 на сто от щата, изтъкна още той.

"Липсата на достатъчно подготвен експертен персонал в Агенцията ни създава проблем при реализирането на конкретни обекти, при контрола на обектите", каза министърът. Стана ясно още, че се планира създаването на дирекция или най-малкото отдел "Информационни системи" в контекста на електронното управление. 

 

#железница #АПИ #Кресненското дефиле #ОВОС #Николай Нанков

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Политика
Последно от Политика

Всички новини от Политика »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"