188723 статии       |       382 интервюта       |       1521 снимки       |       38127 абоната       |
USD 1.727| EUR 1.95583| GBP 2.16102|
In English На русском

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   БрекзитВоден режим ПерникПо ваш сигналИранКоронавирус

ГОРЕЩА ТЕМА: Удължават извънредната епидемична обстановка,Ананиев с ред заповеди още днес
Размер на шрифта:

Примитивна атмосфера обгръща екзопланета, подобна на Нептун

15 май 2017, понеделник / 15:17; Коментари: 0
Send to Kindle
Примитивна атмосфера обгръща екзопланета, подобна на Нептун
Източник: pixabay

Астрономи откриха примитивна атмосфера, обгръщаща екзопланетата "горещ Нептун" - подобна на планетата Нептун, орбитираща по-близо до своята звезда, съобщават от ЮПИ. Откритието може да помогне на учените да разберат по-добре как планети се формират и еволюират в далечни звездни системи, предаде Дарик.

"Горещият Нептун" е по-малка планета в сравнение с онези, които изследвахме подробно, така че откриването на атмосферата й е значим пробив, който ще ни позволи не само да научим повече за формирането на звездни системи, но и да ги сравним със Слънчевата система", заяви астрономът Дейвид Синг от университета на Ексетър.

Учените наблюдавали атмосферата на "горещия Нептун", докато планетата минавала пред своята звезда, която се намира на разстояние около 430 светлинни години от Земята. Въз основа на дължините на вълната, поглъщана от атмосферите на екзопланети, учените заключили, че въпросната планета, кръстена HAT-P-26b, е обградена от смес от водород и хелий.

Данните, събрани от космическите телескопи "Хъбъл" и "Спицър", навеждат на мисълта, че атмосферата й е без облаци и че в нея има ясни следи от водни пари. Атмосферата на "горещия Нептун" е била формирана близо до неговата звезда или късно в еволюцията на протопланетарния й диск или и едното, и другото е вярно.

Ледените гиганти като Уран и Нептун в Слънчевата система са с по-високи концентрации на метали, защото са се формирали в покрайнините на протопланетарния диск на Слънцето. По-рано са били бомбардирани от ледени отломки с голямо съдържание на тежки елементи.

Макар да е с приблизително същите размери като тези на НептунHAT-P-26b напомня повече Юпитер, що се отнася до съдържанието на метали, и е формирана по-близо до звездата си, а това е аномалия.

ђеклама:
» Абонирай се безплатно за НОВИНИТЕ всеки ден