Нови спални вагони в БДЖ за първи път от 30 години
БДЖ ще се сдобие с 12 чисто нови спални вагона, произведени в Турция, съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.
„За първи път от 30 години българските железници купуват нови спални вагони," заяви Московски в Турция по време на представянето на първите 12 нови спални вагони, произведени в завода на турската фирма „Тювасаш", край Адапазаръ, съобщиха от Министерството на транспорта.
На церемонията присъства и министърът на транспорта, морските дела и съобщенията на Република Турция Бинали Йълдъръм.
„С доставката на тези вагони поставяме началото на поетапното обновяване на подвижния състав в българската железница и модернизацията на този толкова важен транспорт," каза още министър Московски.
Той подчерта, че въпреки тежката икономическа ситуация и мерките по съкращаване на разходите, е направена стратегическата инвестиция, която дълго е била отлагана.
Спалните вагони са част от общо 30-те, които бяха поръчани в края на 2010 г. Промените в европейската нормативна уредба наложиха изменения в първоначалния график на доставка, но тази отсрочка бе дадена, за да може вагоните да отговарят на всички европейски изисквания, каза още министърът.
По думите му процедурата по пускане в експлоатация е дълга, но е създадена необходимата организация в най-кратки срокове вагоните да са на разположение на клиентите на Български държавни железници.
„Новият подвижен състав ще пристигне в България поетапно до края на юни, като през юли се очакват още 8 вагона, а до края на годината ще разполагаме с всичките 30 вагона," заяви министър Московски. Това е много важно, защото този тип пътуване е предпочитано от пътниците на БДЖ и дава шанс на държавните железници да привличат повече клиенти, което в условията на криза е жизненоважно.
БДЖ са закупили за последно нови спални вагони през 1982 г., а нови седящи вагони - през 1987 - 1988 г.
Договорът за производство на 30 нови спални вагона, сключен между „БДЖ - Пътнически превози" ЕООД и фирма „Тювасаш", е подписан през декември 2010 г. и е на стойност 63 млн. лева.
Всеки вагон разполага с 10 спални кабини с по 3 легла. Подвижният състав е оборудван с душ, санитарен възел и помещение за предлагане на топли и студени напитки. Във всеки вагон има пожаро-известителна и информационна система. Климатичната инсталация на вагоните позволява индивидуалното регулиране на температурата във всяка кабина.
5 от вагоните са пригодени за обслужване на трудноподвижни лица. Във всяка кабина има шкафче с вградена мивка с течаща топла и студена вода.
Още по темата:
- » Консулът ни в Одрин: Сред пътуващите в катастрофиралия автобус има двама българи
- » Автобус с бг регистрация катастрофира в Турция, 11 души са ранени
- » Какво обещават от БДЖ след вдигането на цените на билетите