БДЖ е пред фалит и не е в състояние да обслужва пътниците

БДЖ е пред фалит и не е в състояние да обслужва пътниците
slivensega.wordpress.com
A A+ A++ A

"БДЖ е пред фалит и не е в състояние да обслужва пътниците си. Държавните железници са в критично финансово състояние и не могат да чакат парите от концесията на Летище "София", за да бъдат спасени. По искане на кредиторите пък частен съдебен изпълнител вече продава неоперативни активи на дружеството. Това заяви служебният министър на транспорта Христо Алексиев, цитиран от Дарик.

По думите му държавната компания не може да изпълни и заложения за 2017 г. график, защото няма достатъчно изправен подвижен състав. Министърът обвини настоящия мениджмънт на компанията, че не е взел необходимите мерки, за да се справи с критичната ситуация, информира iNews.bg.

"Не само от гледна точка на това, че има задължения към кредитори, но и от гледна точка на експлоатацията. За съжаление мениджмънтът на БДЖ не е предприел никакви мерки, за да реши тази ситуация. За мен се очертава като основен краткосрочен проблем фактът, че БДЖ не е в състояние да изпълни графика за движение на влаковете за 2017 г. поради липса на локомотиви, мотриси и подвижен състав", обясни Алексиев.

Според него до момента не са взети сериозни мерки за разрешаване на проблемите в железница. "Не е сключен нито един договор за ремонт или наем на локомотиви, но са дадени 1 млн. лв. за трансбордиране на пътници с автобуси поради липса на влакове", отбеляза служебният министър.

"Не е коректно да стоим и да казваме, че очакваме държавата да ни помогне. Ние трябва да имаме ясен план - както дългосрочен, така и краткосрочен, за да може да се изпълнят ангажиментите. В това отношение съм поискал по най-бързия начин да се даде краткосрочен екшън план как ще се осигури графикът за движение на пътниците за 2017 г.", каза още той.

Алексиев е категоричен, че дружеството не може да чака концесията на Летище "София", защото дотогава може да е в несъстоятелност. Затова трябва да се намери алтернатива и едната възможност според министъра е рефинансиране на заема на железниците.

По повод концесията на летище "София" Алексиев смята, че е необходимо да има по-сериозен дебат за съдбата на аеропорта и трябва още веднъж да се обсъди дали е най-добре той да се развива от държавата или от частни инвеститори.  

 

#БДЖ #Христо Алексиев #фалит

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"