България е на 18 място от 49 страни по математика и природни науки

България е на 18 място от 49 страни по математика и природни науки
Източник: Параграф 44
A A+ A++ A

 

Страната ни стои добре и това трябва да ни стимулира. Това заяви министърът на образованието в оставка Меглена Кунева по повод добрите резултати от международно изследване на уменията по математика и природни науки на учениците, предаде БГНЕС.

В изследването са участвали 4228 ученици от 4 клас от 144 училища. Виждат се тенденциите и различията между 55 страни. Страната ни има средно 524 точки по математика и 536 по природни науки. Това ни нарежда по математика на 18-о място сред 49 страни, а по природните науки заемаме 15-о място от 49 страни. Резултатите ни са над средните, които са 500 точки. Страни със сходни на нашите резултати по математика са Холандия, Германия, Словения и Швеция.

Лошата новина е, че 8% от българските ученици нямат необходимите знания и умения, за да постигнат образователните стандарти по природните науки, а 10% не достигат до базисните познания по математика. По-голям дял от учениците у нас обаче постигат над средното ниво на знания. Така например, ако средно 6% от децата стигат до по-високо ниво, у нас 10% стигат до това ниво. При природните науки се нареждаме до страни като САЩ, Словения, Унгария, Канада, Великобритания. 50% от учениците достигат и до най-високото ниво (много трудни и сложни задачи) по природните науки. Пред нас са само Русия, Казахстан и азиатските страни, които традиционно залагат повече на точните науки.

Българските ученици постигат по-високи стойности сред най-трудните задачи като у нас четвъртокласниците, които решават най-сложните задачи изстрелват страната на 15-о място по природните науки. Някои от направените изводи от това изследване сочат, че постиженията на учениците силно зависят от подкрепата на родителите и тяхната амбиция децата им да се справят по-добре в училище. В семействата, където такава подкрепа има, резултатите са много добри. Затова Кунева заяви, че трябва родителите по-активно да участват в учебния процес. Искат да накарат родителите да включват децата си и в извънкласни занимания,защото това също има положителен ефект върху постиженията на учениците.

Друго нещо, което помага е предучилищното образование. Майчиният език също има значение. Задължителното предучилищно образование може да окаже положително влияние върху лошите резултати на ромчетата. Друг фактор е семейната среда, както и фактът, че те не говорят български език. Върху тези фактори ще се работи, заяви Кунева.

#Меглена Кунева #математика

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Образование
Последно от Образование

Всички новини от Образование »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"