Протестиращи железничари освиркаха Ивайло Московски

Протестиращи железничари освиркаха Ивайло Московски
Железничари излязоха на протест на 30 май и освиркаха министъра на транспорта Ивайло Московски. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

С освирквания протестиращите железничари посрещнаха транспортния министър Ивайло Московски, който влезе в МТИТС, за да се срещне с техни представители и да получи декларацията.

Протестиращите внасят декларация до ръководството на транспортното министерство. В нея те настояват да се изработи и внесе в Народното събрание стратегия за бъдещото развитие на железопътния транспорт в България, предаде БГНЕС.

Второто им искане е „да се назначи компетентно ръководство на Холдинг БДЖ ЕАД“. Декларацията е подкрепена от над 6000 подписа.

В нея железничарите настояват да им се запазят социалните придобивки при пътуване, да се запазят работните места и да се компенсира инфлацията, като се увеличат доходите на българските железничари.

Основните скандирания на протеста днес са именно срещу сегашното ръководство на БДЖ - Владимир Владимиров и Йордан Недев.

Някои от хората на протеста ги нарекоха лаици, други настояваха това ръководство да си отиде, защото според тях то довежда до влошаване състоянието на железниците. Чуваха се и скандирания: „Мишоци“, „Оставка“.

В началото на протеста точно пред входа на МТИТС железничарите са поставили черен кръст, на който е изписано БДЖ 1885–2012 г. Отстрани двама от протестиращите носят кратуни, на които са изписани имената на Владимиров и на Недев.

По време на железничарския протест във вторник пред Министерството на транспорта председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев обясни, че причината за препълването на влаковете по празниците не е, че има много безплатни карти, а че няма вагони и че е намален броят на влаковете.

„Това е големият проблем. Искат да намалят още влакове, което е още по-голям проблем“, посочи Бунев.

Той се усъмни в цифрата 350 000 - 400 000 безплатни карти. Бунев смята, че най-нормално е ръководството да знае колко са безплатните карти, но изказа съмнения, защото в най-добрите години са работили 90 000 души в БДЖ, а засега са останали 23 000.

„Не вярвам да са толкова много картите“, категоричен е синдикалният лидер.

„Ако БДЖ превозва 30 или 31 млн. пътника и правят 70 млн. приход, как го вързаха 250 млн. от това?“, каза Бунев в коментар на твърдението, че БДЖ губи 250 млн. лв. заради безплатните карти.

Той подчерта, че официалните разчети показват, че реалният приход на превозване на пътници е между 70-80 млн. лв. Според него е несериозно да се говори за загуби от 250 млн. от безплатните карти.

#Ивайло Московски #министър на транспорта на България #БДЖ #железничари #протест #Петър Бунев #карти

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"